جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۷:۵۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بربهره گیری از ظرفیت های موجود در سپاه و بسیج به منظور رفع مشکلات صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: دستیابی به راهبرد توسعه صنعتی استان فارس در افق سال ۱۴۰۴، نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی و نهاد ها است.

به گزارش پیام خبر، مهندس شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی  در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که  با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه فجر، مدیران صنایع استان و مسولان واحدهای تولیدی در  شهرک صنعتی بزرگ  شیراز برگزار شددر سخنانی، توسعه صنعتی در فارس و گذر از اقتصاد کشاورزی را در این استان ضروری دانست و گفت:برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در منابع خدادادی راهی جز حرکت به سمت صنعتی شدن نداریم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تصریح کرد: راهبرد توسعه صنعتی در فارس از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید واستاندار فارس محسوب می شود و برنامه ریزی جامع و مناسبی در این بخش انجام شده است.

قنبری تصریح کرد:معتقد به ایجاد توسعه صنعتی متوازن و پایدار بر اساس مزیت های هر منطقه در استان هستیم و از راه اندازی  شهرک های صنعتی فاقد توجیه اقتصادی که بر اساس  فشارهای سیاسی ایجاد شوند، جلوگیری می کنیم.

وی با اشاره به نقش و اهمیت شهرک های صنعتی بعنوان مهمترین زیرساخت در توسعه متوازن  صنعتی استان فارس گفت:در استان فارس ایجاد 70 شهرک و ناحیه صنعتی به تصویب رسیده که در حال حاضر در 61 شهرک و ناحیه صنعتی آماده جذب سرمایه گذار هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضردر شهرک های صنعتی استان، پنج هزار و ۲۲۱ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان، منعقد شده است گفت:از این تعداد، ۲هزار و ۷۶۸ واحدبا اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در مراحل ساخت و ساز قراردارند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس میزان اراضی در اختیار شهرک های صنعتی فارس را بیش از 7 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و گفت:تاکنون 1548 هکتار ازسطح  این اراضی به سرمایه گذاران واگذار و 1900 هکتار دیگر نیز آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

قنبری با تاکید بر توسعه پایدار منطبق با اصول زیست محیطی در شهرک های صنعتی گفت: در تعامل با صنعتگران و بر اساس الزامات قانونی، حداقل 25 درصد مساحت شهرکهای صنعتی به توسعه فضای سبز اختصاص می یابد.

وی همچنین از فعالیت 14 تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی فارس خبر دادوگفت:85 درصد واحد های صنعتی دارای پروانه بهره برداری به تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند.

وی حمایت از اعزام صنعتگران به نمایشگاه های داخلی و خارجی و اعزام تورهای صنعتی را از دیگر برنامه های این شرکت در این حوزه  اعلام کرد و گفت:50 درصد از هزینه های حضور صنعتگران در نمایشگاه های خارجی تا سقف 50 میلیون ریال و نیز 50 درصد از هزینه نمایشگاه های داخلی تا سقف 10 میلیون ریال را پرداخت می کنیم.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به سهم 94 درصدی صنایع کوچک و متوسط در استان فارس، تقویت وحمایت از این صنایع در بخش نرم افزاری را ازبرنامه های مهم دولت تدبیر و امید، وزارت صنعت، معدن و تجارت ونیز سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اعلام کردو گفت: در راستای انجام این ماموریت ها که در ستاد فرماندهی افتصاد مقاومتی نیز به تصویب رسیده، فعالیت خوشه های صنعتی و ایجاد کنسرسیوم های صادراتی در دستور کار قرار داده ایم.

پرداخت 80 درصد از هزینه آموزشهای حضوری و 100 درصد هزینه آموزش های مجازی به واحد های صنعتی از دیگر حمایت هایی بود که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در این جلسه، اعلام کرد.

 

کد خبر 1777

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید