چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر روابط عمومی انتقال خون فارس با تأکید بر اینکه فارس با کمبود شدید در گروه‌های مختلف خونی مواجه است، از مردم دعوت کرد که برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند، همراهی کرده و به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
به گزارش پیام خبر، معین رستگار اظهار کرد: با توجه به درخواست روزانه ۷۰ بیمارستان در سطح استان فارس و اتاق عمل‌های بیماران سرطانی، تصادفی و حوادث جاده‌ای و کمبود بسیار شدید ذخائر خون سازمان انتقال خون، نیاز شدید به همه گروه‌های خونی وجود دارد.
مدیر روابط عمومی انتقال خون فارس ادامه داد: از همه هم استانی‌ها می‌خواهم هر چه سریعتر با همراه داشتن کارت ملی جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان مراجعه کنند. رستگار با بیان اینکه خون‌رسانی به بیمارستان‌ها فقط در مواقع اورژانس انجام می‌گیرد، گفت: شیوع کرونا، مشکلات بسیاری را به همراه داشت که یکی از آنها، کاهش مراجعه مردم به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون و افت سطح ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در استان فارس است؛ بنابراین در شرایط کنونی نیاز است که مردم عزیز برای اهدای خون به کمک سازمان انتقال خون بیایند. وی با اشاره به شعب پایگاه‌های انتقال خون گفت: اهدا کنندگان می‌توانند با مراجعه به ساختمان مرکزی آسیاب قوامی قصردشت همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹:۴۵، پایگاه میدان نمازی از ساعت ۸ صبح الی ۱۹:۳۰ و پایگاه‌های شهرستان‌ها از ساعت ۸ الی ۱۳و مکان‌های تیم‌های سیاری که در سایت انتقال خون اطلاع رسانی می‌شود برای اهدای خون اقدام کنند. رستگار اظهار داشت: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون فارس لحاظ می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

کد خبر 177915

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید