پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
چهارشنبه, ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرعامل راه آهن کشور با اشاره به برخی مشکلات در پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره گفت: پیگیر هستیم اتصال ریلی این خط به هر نحو ممکن صورت بگیرد تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پیام خبر از خوزستان، «سید میعاد صالحی» شب گذشته در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه به بصره در نقطه صفر مرزی شلمچه اظهار کرد: در ۲ ماه اخیر با توجه به سفری که با حضور قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، مذاکرات بسیار خوبی با طرفین عراقی صورت گرفت و صورت‌جلسه‌ای کاملا عملیاتی به امضای وزیر راه ایران با وزیر حمل و نقل عراق رسید. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن شلمچه _ بصره، موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد و در تفاهماتی که با طرف عراقی داریم، موانع را گام به گام بر می‌داریم افزود: بخش عمده این پروژه در خاک کشور دیگری قرار دارد و باید مناسبات لازم رعایت شود. وی تصریح کرد: آن چیزی که ما پیگیر آن هستیم این است که اتصال ریلی قطعه شلمچه به بصره به هر نحو ممکن انجام شود تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم. مدیرعامل راه آهن کشور همچنین به مراحل پیشرفت خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص این خط انجام شده، بحث زیرسازی و روسازی به صورت بلاک به بلاک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک است. وی با بیان اینکه در فاز اول این خط سرعت حرکت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، تست می‌شود اذعان کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم هر بلاک را به زیر بار بیاوریم و بهره‌برداری از آن را انجام دهیم تا سرعت سیر افزایش پیدا کند و تلاقی‌های قطارها کمتر شود. صالحی با اشاره به اینکه طول بلاک اول خط دوم راه آهن اندیمشک - اهواز ۱۶ کیلومتر است خاطر نشان کرد: امروز به صورت خاص از بلاک شوش به هفت تپه بازدید داشتیم که خوشبختانه مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک و شاید طی چند هفته آینده شاهد افتتاح آن باشیم. وی یاد آور شد: برای بلاک بعدی خط هفت تپه به میان‌آب که حدود ۱۵ کیلومتر است نیز برنامه‌ریزی شده و با توجه به قول پیمانکار خط که قرارگاه خاتم‌الانبیا است تا تیرماه سال ۱۴۰۱ خط دوم ای بخش نیز زیر بار برود و وارد چرخه بهره‌برداری شود.  

 

کد خبر 178331

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید