به گزارش پایگاه خبری پیام خبر از خوزستان، «سید میعاد صالحی» شب گذشته در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه به بصره در نقطه صفر مرزی شلمچه اظهار کرد: در ۲ ماه اخیر با توجه به سفری که با حضور قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، مذاکرات بسیار خوبی با طرفین عراقی صورت گرفت و صورتجلسهای کاملا عملیاتی به امضای وزیر راه ایران با وزیر حمل و نقل عراق رسید. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن شلمچه _ بصره، موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد و در تفاهماتی که با طرف عراقی داریم، موانع را گام به گام بر میداریم افزود: بخش عمده این پروژه در خاک کشور دیگری قرار دارد و باید مناسبات لازم رعایت شود. وی تصریح کرد: آن چیزی که ما پیگیر آن هستیم این است که اتصال ریلی قطعه شلمچه به بصره به هر نحو ممکن انجام شود تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم. مدیرعامل راه آهن کشور همچنین به مراحل پیشرفت خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به برنامهریزیهایی که در خصوص این خط انجام شده، بحث زیرسازی و روسازی به صورت بلاک به بلاک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک است. وی با بیان اینکه در فاز اول این خط سرعت حرکت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، تست میشود اذعان کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم هر بلاک را به زیر بار بیاوریم و بهرهبرداری از آن را انجام دهیم تا سرعت سیر افزایش پیدا کند و تلاقیهای قطارها کمتر شود. صالحی با اشاره به اینکه طول بلاک اول خط دوم راه آهن اندیمشک - اهواز ۱۶ کیلومتر است خاطر نشان کرد: امروز به صورت خاص از بلاک شوش به هفت تپه بازدید داشتیم که خوشبختانه مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک و شاید طی چند هفته آینده شاهد افتتاح آن باشیم. وی یاد آور شد: برای بلاک بعدی خط هفت تپه به میانآب که حدود ۱۵ کیلومتر است نیز برنامهریزی شده و با توجه به قول پیمانکار خط که قرارگاه خاتمالانبیا است تا تیرماه سال ۱۴۰۱ خط دوم ای بخش نیز زیر بار برود و وارد چرخه بهرهبرداری شود.