جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰۲:۱۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با شروع عملیات اجرایی «طرح ملی فیبر نوری نقاط» بیش از نیم‌میلیون پورت فیبر نوری در شهرهای مختلف واگذار خواهد شد، وزارت نیرو، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مردم و اپراتورهای ثابت و سیار کشور باید برای اجرای این پروژه ملّی، به یاری وزارت ارتباطات بیایند تا طبق برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم، واگذاری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت محقق شود.
به گزارش پیام خبر، عیسی زارع پور، گفت: با شروع عملیات اجرایی «طرح ملی فیبر نوری نقاط» بیش از نیم‌میلیون پورت فیبر نوری در شهرهای مختلف واگذار خواهد شد، وزارت نیرو، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مردم و اپراتورهای ثابت و سیار کشور باید برای اجرای این پروژه ملّی، به یاری وزارت ارتباطات بیایند تا طبق برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم، واگذاری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت محقق شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌های برون رفت از محدودیت کیفیت و سرعت در شبکه اینترنت، در پست اینستاگرامی نوشت:
سهامداران شرکت مخابرات ایران باید مسیر این شرکت را برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساختهای ارتباطی سراسر کشور هموار و با نوسازی شبکه انتقال، پهنای باند لازم برای تامین نیاز کاربران مخابرات و سایر اپراتورهای ثابت را تامین کنند. واگذاری ظرفیت‌های جدید فرکانسی: وزارت ارتباطات در سال جاری باند ۲۳۰۰ را واگذار کرد و سال آینده هم مجددا نسبت به واگذاری بخش دیگری از باند فرکانسی اقدام خواهد کرد. حالا نوبت اپراتورهاست که تجهیزات خود را متناسب با این باند به روز و در انجام این کار تسریع کنند. شرکت ارتباطی ایرانسل بهره‌برداری از این محدوده فرکانسی را از دهه فجر کلید زد و سایر اپراتورها هم باید به سرعت این کار را آغاز کنند. انتقال بار ترافیکی از شبکه موبایل به شبکه ثابت با توسعه این شبکه: با شروع عملیات اجرایی «طرح ملی فیبر نوری نقاط» بیش از نیم‌میلیون پورت فیبر نوری در شهرهای مختلف واگذار خواهد شد. وزارت نیرو، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مردم و اپراتورهای ثابت و سیار کشور باید برای اجرای این پروژه ملّی، به یاری وزارت ارتباطات بیایند تا طبق برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم، واگذاری ۲۰ میلیون پورت پرسرعت محقق شود. توسعه شبکه زیرساخت کشور: ظرفیت کنونی شبکه زیرساخت حدود ۳۰ ترابیت بر ثانیه و پاسخگوی نیازهای فعلی و یکسال آینده کشور است اما با توجه به توسعه روزافزون نیازهای کشور و اجرای طرح ملی «فیبرنوری نقاط»، توسعه ظرفیت این شبکه ضروری است و باید در افق ۱۴۰۴ به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد. توسعه ظرفیت از ابتدای دولت سیزدهم کلید خورده است و این هفته، قرارداد افزودن ۲۰ ترابیت ظرفیت جدید با استفاده از تجهیزات کاملا بومی منعقد خواهد شد تا طی ۹ ماه ظرفیت شبکه زیرساخت کشور به بیش از ۵۰ ترابیت بر ثانیه برسد. ضمن اینکه مشکلی برای تامین پهنای باند کشور نیز وجود ندارد، همکارانم شبانه‌روز در تلاش هستند تا عقب‌افتادگی‌ها و کاستی‌های شبکه ارتباطی ثابت و همراه را جبران کنند تا همه مردم ایران در همه جای این سرزمین، در شهر و روستا، به ارتباطات با کیفیت و پرسرعت دسترسی داشته باشند./ مخابرات منطقه فارس

 

کد خبر 178471

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید