پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: تکمیل مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی کارگران و ساماندهی و رفع مشکلات کارگران ساختمانی صدرا در اولویت است.

به گزارش پیام خبر،وحید خداپرست در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا با تاکید بر رفع مشکلات کارگران و تعاونی‌های این شهر جدید و ضمن امیدواری نسبت به اینکه این جلسات مقدمه‌ای برای تعامل و همکاری بیش از پیش این اداره کل با مجموعه مدیریت شهری صدرا باشد، افزود: تعاملات دستگاه‌ها اگر منجر به اخذ تصمیمات صحیح و اجرای شود باعث حل مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در میان آنها خواهد بود.

 او با اشاره به اینکه مشکل مالکیت مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شهر صدرا پس از حدود دو دهه اختلاف اکنون حل شده، گفت: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات متعدد در دو سال اخیر مشکل مالکیت مجموعه ورزشی کارگران برطرف شده است. خداپرست با بیان این موضوع که تخصیص اعتبارات برای تکمیل مجموعه ورزشی کارگران صدرا در حال پیگیری است عنوان کرد: در صورت تحقق این امر اعتبارات لازم جهت تکمیل فازهای نخست مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران صدرا تامین می‌شود. او با بیان اینکه این اعتبارات برای تکمیل کل مجموعه ورزشی کارگران صدرا کافی نیست، گفت: بنظر می‌رسد در صورت تخصیص این اعتبارات، ‌فازهای نخست از این مجموعه افتتاح شود که در ادامه به همراهی و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری صدرا در راستای راه‌اندازی مطلوب این مجموعه نیاز است. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به بافت جمعیتی شهر صدرا، بیان کرد: نیاز به مجموعه ورزشی بزرگ و ایده آل در شهر صدرا و شهرک‌های غرب شهر شیراز باعث شده که با جلب همکاری دستگاه‌های اجرایی صدرا بتوان مجموعه‌ای ورزشی ایجاد کرد که راه‌اندازی این مجموعه‌های ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد. خداپرست گفت: در جامعه‌ای که به سمت ورزش سوق داده شود آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته که این امر کمک شایانی به موفقیت برنامه های حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری صدرا نیز خواهد کرد. او در ادامه سخنان خود خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا شد و گفت: نتیجه این همراهی و همکاری‌ها به راه‌اندازی مجموعه ورزشی کارگران شهر صدرا منجر می‌شود که ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شهر جدید صدرا را محقق خواهد کرد. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی این اداره کل و شهرداری صدرا موضوع کارگران فصلی و ساختمانی است، افزود: با رفع مشکلات کارگران ساختمانی و راه‌اندازی مرکز ساماندهی این کارگران در شهر صدرا دغدغه‌های این اداره کل و مدریت شهری صدرا کاسته می‌شود و این امر همچنین اقدامی جدی در جهت تکریم قشر زحمتکش کارگران ساختمانی است. خداپرست ادامه داد: شهرداری صدرا با هماهنگی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و اجرای برنامه های ساماندهی می‌تواند نسبت به حل مشکلات صنفی این قشر زحمتکش اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام دهد. شهردار صدرا نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات جامعه کارگری و تعاونی‌های شهر صدرا گفت: از مهمترین نیازهای شهر صدرا تکمیل و بهره برداری مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران این شهر است که این شهرداری آماده هرگونه همکاری در این زمینه است. بهزاد پرنیان، ضمن تاکید بر لزوم توجه به نیازهای جامعه کارگری این شهر جدید اظهار کرد: شهرداری صدرا با برنامه ریزی لازم نسبت به رفع مشکلات کارگران فصلی و ساختمانی اقدام خواهد کرد. گفتنی است، طی تفاهم و توافق صورت گرفته در این جلسه مقرر شد با تخصیص زمین توسط شهرداری صدرا و احداث ساختمانی مناسب نسبت به ساماندهی کارگران ساختمانی و ارائه خدمات مطلوب تر به این قشر در شهر صدرا اقدام شود. همچنین مقرر شد طی بازدید مشترک، تکمیل مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران صدرا با اولویت پیگیری شود.

 

کد خبر 178645

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید