شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر تدوین و اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری شهر شیراز گفت: اداره املاک و مستغلات شهرداری شیراز موظف است در مدت دو هفته اسناد مرتبط با تحویل زمین سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را ارائه نماید.

به گزارش پیام خبر،رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بازدیداز سایت ۳۰۰ هکتاری ویژه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری با تاکید بر تدوین و اجرای طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری شهر شیراز افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری بایستی مطالعه و پایش جامع شهری شیراز در خصوص مشاغل ۲۵ گانه مزاحم مصوب و وانت بار‌ها و دکه‌های غیر مجاز در پهنه شهر را با توجه به پراکندگی آن‌ها و اولویت ساماندهی انجام دهد.

زارعی با بیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری در بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها آمده و شهرداری را مکلف کرده تا برای داشتن شهری سالم و آرام بر اساس برنامه زمانبندی شده و مدون مشاغل مزاحم را به بیرون شهر انتقال کند، عنوان کرد: این سایت در ۲۰ کیلومتری شهر شیراز با هدف ساماندهی کلیه مشاغل ۲۵ گانه مزاحم در حال احداث است. عضو و نماینده شورا در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ عنوان کرد: بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها استناد قانونی دارد و بر اساس اساسنامه این وظیفه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری محول شده است که این سازمان در حوزه ساماندهی مشاغل شهری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مشاغل مزاحمی همچون سنگ فروشان، آهن فروشان، ضایعاتی‌ها و ... را بر اساس مصوبه هیات وزیران در ۲۵ رده شغلی با ایجاد شرایط مناسب به بیرون از محدوده شهری انتقال دهد. همچنین سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کلیه استعلامات مرتبط با زمین در نظر گرفته شده برای احداث این سایت از دستگاه‌های اجرایی ذیربط اقدام و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به کمیسیون ارائه نموده و سپس با رعایت تشریفات قانونی نسبت به انتخاب مشاور ذیصلاح جهت طراحی سایت مزبور اقدام نمایند. زارعی اضافه کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز پس از اخذ استعلامات مربوطه که بلامانع بودن احداث سایت مزبور را اعلام نمایند تا فرایند قانونی تغییر کاربری زمین ذیربط را از مجاری قانونی (کارگروه شهرسازی و معماری استان) مورد پیگیری قرار دهند و همچنین سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مکلف است گزارش عملکرد خود را به صورت مستمر به کمیسیون ارائه نماید.

 

کد خبر 178655

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید