جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۱۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر در منطقه حفاظت شده ماله گاله، در هفته جاری طی گشت و کنترل های شبانه روزی موفق به دستگیری ۳ متخلف قطع درخت وتهیه ذغال شدند.

به گزارش‌ پیام خبر،ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر درمنطقه حفاظت شده ماله گاله در روز گذشته  هنگام گشت زنی در کوه های شکفت و رمقان  کوهمره سرخی متوجه صدای اره برقی در بخش جنگلی ارتفاعات کوه  شده ‌و پس از مدتی  گشت و کنترل وپیاده روی، به یک نفر متخلف که با اره برقی اقدام به قطع ۵ اصله از درختان بلوط وتهیه مقادیری هیزم بااحداث ۲حلقه کوره ذغال کرده بود برخوردکردند.

افتخار نیا اذعان داشت: ماموران پس از شناسایی، اقدام به دستگیری فرد خاطی کرده که وی با اره برقی روشن به سمت مامورین حمله ور و موجب ضرب وجرح مامور شده و سپس متواری شد. مامور یگان حفاظت محیط زیست به تعقیب فرد متخلف پرداخته و پس از پنهان شدن وی در یکی از روستاها مراتب صورتجلسه و پرونده به مقامات  قضایی ارجاع شد. افتخار نیا اظهار داشت: ۲ نفر متخلف دیگر که اقدام به تهیه هیزم بلوط جنگلی می کردند نیز دستگیر وبرای آنها پرونده تشکیل شد. این مقام مسوول خاطر نشان کرد در ۲روز گذشته تعداد ۳فقره پرونده تخلف قطع درخت وتهیه هیزم و ذغال تشکیل شده است. افتخار نیا با اشاره به قوانین موجود  خاطر نشان کرد : طبق ماده ۴۲ و۴۹قانون حفاظت از جنگلها و مراتع ، قطع درخت، تهیه هیزم از چوب های جنگلی، تهیه ذغال واحداث کوره ذغال ممنوع است و ماموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست فارس به منظور حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل هستند.

 

کد خبر 178695

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید