چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز پایانه صادراتی سنگ و گل و گیاه شهرستان محلات در راستای حمایت از توسعه صادرات صادر شد.

به گزارش پیام خبر از اراک، حجت الاسلام علیرضا سلیمی گفت: ایجاد پایانه صادراتی موجب توسعه صادرات و رفع موانع تولید می‌شود و در ارزآوری کشور تا حد زیادی نقش آفرینی می‌کند. وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان محلات پایتخت گل و گیاه کشور است و بیش از یک پنجم اراضی زیرکشت گل کشور در این شهرستان واقع شده، می‌تواند در حوزه صادرات گل و گیاه ایران نقش قابل توجهی داشته باشد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پایانه گل و گیاه شهرستان محلات از قبل و به صورت یکساله ایجاد شده بود که مجدد تمدید شد و در تلاش هستیم با تامین زیرساخت‌ها، برای سال آینده به صورت دائمی انجام شود. حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: مقدمات ایجاد پایانه صادراتی در خصوص عایق‌های رطوبتی نیز آغاز شده و چنانچه مشکلی به وجود نیاید در آینده‌ای نزدیک، ایجاد این پایانه در شهرستان دلیجان کلید می‌خورد.  

وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است. ۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود.

 

کد خبر 178883

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید