شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۲۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس شورای شهر شیراز گفت: جا داشت در این ایام جلو‌ه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می یافت؛ شیراز ما شهری است که بر پایه محبت اهل بیت(ع) بنا شده، هر کس که محبت و عشق اهل بیت در دل وی نیست، در میان مردم این شهر نیز همچون غریبه است.

به گزارش پیام خبر،  مهدی طاهری در پنجاهمین جلسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه از  17 رجب سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تا  ۲۵ رجب، سالروز شهادت هفتمین نور آسمان امامت و ولایت امام موسی کاظم (ع) بی شک ایام جلیل القدر و لازم التکریمی است و متاسفانه آن طور که باید، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است گفت: به روایتی حدود 90 درصد از سادات، از فرزندان موسی بن جعفر هستند که یکی از نوادگان حضرت کاظم، یعنی امام خمینی (ره) که از سادات موسوی است، توانست این انقلاب بزرگ را به وجود آورده به رخ جهانیان کشد.

طاهری با تاکید بر اینکه وجود بقاع و آرامگاه‌های فرزندان امام موسی کاظم(ع) در حفظ و ترویج اعتقادات مکتب تشیع و نشر فرهنگ آن بسیار مؤثر بوده است افزود: فرزندان این امام عزیز و بقاع آن‌ها در کشور عزیزمان نقش بسیار مهمی در نشر احادیث اهل بیت(ع) و توسعه فرهنگ تشیع و تلفیق آن با فرهنگ غنی ایرانی ایفا کرده اند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شیراز ما به واسطه وجود نوادگان و فرزندان امام موسی کاظم(ع) که در صدر ایشان سید السادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم علیه السلام را دارند از لحاظ فرهنگی،‌ اقتصادی، اجتماعی، گردشگری یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی در ایران به حساب می‌آید.

طاهری با اشاره به نام گذاری شیراز توسط  رهبر معظم انقلاب  با نام سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اظهار داشت: رهبر انقلاب مدال افتخار سومین حرم اهل بیت (ع) را بر گردن این خطه نهادند و تاکید فرمودند که حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی محور فعالیت‌های فرهنگی شیراز و استان فارس باشد.

وی افزود: گرچه تاکنون برای تحقق منویات معظم‌له اقداماتی انجام شده اما هیچکدام تاکنون نتوانسته است در این زمینه حق مطلب را ادا کند و به غایت اصلی هدف این فرمایشات دست پیدا کند.

طاهری با بیان اینکه از ابتدای تشکیل ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز  کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع مصوب شد گفت: این امر به جهت اینکه بتوانیم گام‌های مؤثری برای تحقق منویات معظم‌له در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) داشته باشد تشکیل شد.

وی ادامه داد: تشکیل این کمیسیون را می‌توان گام مؤثری برای توسعه همه‌جانبه شیراز با محوریت فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دانست تا بتوان با حمایت و پیشگامی آن اقدامات لازم را در این زمینه به سرانجام رساند و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محور تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شیراز قرار داد.

جا داشت در این ایام جلو‌ه‌های ارادت و ایمان در سطح شهر شیراز بروز و ظهور بیشتری می یافت؛ شیراز ما شهری است که بر پایه محبت اهل بیت(ع) بنا شده، هر کس که محبت و عشق اهل بیت در دل وی نیست، در میان مردم این شهر نیز همچون غریبه است.

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه جلوه یافتن عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در سطح شیراز، وظیفه ما مردم، شورا، شهرداری و همه مدیران و دستگاه‌ها است، اظهار داشت: اینکه یک سازمان حتی دریغ کند از نصب یک پرچم عزا، یعنی مدیر آن نمی‌داند که در میان چه مردمانی مدیریت می‌کند.

 

کد خبر 178963

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید