جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ۰۳:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حمایت از اوکراین و جنگ تحمیلی روسیه علیه آن به فینال جام اتحادیه انگلیس نیز کشیده شد.

به گزارش پیام خبر، در چهارمین روز از یورش نیروهای ارتش روسیه به خاک اوکراین، همچنان ورزش دنیا با محکوم کردن این جنگ خواستار توقف آن و حمایت از مردم کشور اوکراین است.

در فینال جام اتحادیه انگلیس میان تیم های لیورپول و چلسی به میزبانی ورزشگاه ومبلی لندن ، هواداران لیورپول با در دست داشتن بنری با شعار معروف این تیم با عنوان You'll Never Walk Alone از مردم اوکراین حمایت کردند.

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی ‌‌سرمربی فولاد خوزستان در واکنش  به جنگ در اوکراین گفت: همگی مخالف جنگ هستیم، من نه سیاسی هستم و نه می خواهم وارد سیاست شوم اما در خوزستان زندگی می‌کنم و هنوز آثار جنگ در این استان وجود دارد و هنوز آن زخمی که بر بدنه خوزستان مانده را می‌توانید احساس کنید.

خبرگزاری فرانسه نوشت رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه خواستار محرومیت روسیه از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

در حالی که سوئد و لهستان رسما اعلام کردند در مقابل روسیه به میدان نمی روند ، جمهوری چک نیز با موضعی مشابه ، تیم ملی روسیه را در پلی‌آف جام جهانی تحریم کرد اما نکته جالب اینجا است که فیفا هیچ قانون صریح و مشخصی در مورد تحریم کشورهای درگیر جنگ ندارد و بر اساس قوانین فعلی ، هر ٣ کشور مذکور در مقابل روسیه ٣ - ٠ بازنده اعلام خواهند شد تا روسیه بدون برگزاری هیچ دیداری مستقیما راهی جام جهانی شود و باید دید فیفا با توجه به بحران به وجود آمده بعد از جنگ روسیه با اوکراین ، امتیازی برای ٣ تیم رقیب قائل می شود یا طبق قوانین عمل می کند.

فدراسیون بین المللی جودو به دلیل آغاز جنگ در اوکراین پوتین را از سمت افتخاری ریاست این فدراسیون تعلیق کرد.

فدراسیون بین‌المللی والیبال در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، میزبانی لیگ ملت‌ها را از این کشور گرفت.

 

کد خبر 178987

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید