شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس با همراهی مدیران دستگاه قضایی در این استان، از زندان عادل آباد بازدید و اقدامات لازم برای آزادی زندانیان مالی و جرائم غیر عمد را بررسی کردند.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه در بازدید از زندان عادل آباد شیراز با هدف آزادسازی زندانیان در آستانه نیمه شعبان و فرارسیدن سال نو با تشکر از مجموعه و رئیس کل دادگستری استان، اظهاداشت: رئیس کل دادگستری خیلی کریمانه کمک کردند تا زمینه آزادسازی زندانیان به ویژه برای بانوان فراهم شود؛ چراکه معتقدیم بانوان محور خانه و اساس خانواده هستند که البته این تعداد مرتکب خلاف هم شدند اما عمدتا هم غیر عمدی بوده است.

وی با بیان اینکه با کمک خیرین و اتاق بازرگانی زمینه آزادی ۴۰ نفر از بانوان که به دلیل شرایط مالی زندانی هستند، فراهم شد، گفت: این افراد قبل از عید و نیمه شعبان آزاد می‌شوند و به خانه برمی‌گردند. دکتر ایمانیه با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال زندانیان تصریح کرد: برای بانوان و آقایان در زندان با کمک خیرین و استانداری، کارگاهی برای ۱۲۰ نفر تدارک دیده شده که تجهیز می‌شود تا مورد استفاده برای اشتغال قرار بگیرد. نماینده عالی دولت در استانداری فارس با تاکید بر توجه به سلامت زندانیان بیان کرد: با کمک خیرین برای تجهیز زندان عادل آباد به دستگاه سونوگرافی و ارسال نتایج به آزمایشگاه‌های خیریه در راستای سلامت بیشتر زندانیان هماهنگی‌هایی انجام شد. وی با بیان اینکه در این برنامه بازدید که با حضور خیرین و نیک اندیشان استان صورت گرفت، برای آزادی ۴۰ نفر  از بانوان و ۱۴ نفر از آقایان برنامه ریزی صورت گرفت، افزود: برای آزادی این تعداد، احتیاج به‌ بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار است که با کمک دادگستری، امور زندان‌ها، اتاق بازرگانی و استانداری از طریق کسب رضایت، اعسار و پرداخت مالی، تامین می‌شود. دکتر ایمانیه به جزئیات بیشتر این برنامه اشاره کرد و افزود: ۱۹۶ میلیون تومان برای آزادی ۱۴ نفر آقا و ۵۱ میلیارد هم برای آزادی بانوان مورد نیاز است که با توجه به صحبت انجام شده نصف مبلغ را از طریق رضایت؛ ۱۵ میلیارد اعسار و مابقی با کمک استانداری و اتاق بازرگانی به تدریج پرداخت می‌شود. نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: برای تجهیز کارگاه تولیدی زندان عادل آباد شیراز نیز به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تهیه دستگاه سونوگرافی و آزمایش هم خیرین ورود می‌کنند تا اشتغال و سلامت زندانیان هم بیش از گذشته ارتقاء یابد. استاندار فارس بر امکان برخورداری زندانیان از پزشک خانواده مخصوص زندان تاکید کرد و گفت: با این شرایط هم سلامت زندانیان تامین می‌شود و هم برای دارو و درمان هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. گفتنی است در این بازدید، استاندار فارس با حضور در بندهای زندان شیراز به بررسی محکومیت های زندانیان زن و امکان رفع مشکلات آنان پرداخت.

 

کد خبر 179026

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید