پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون گردشگری استاندار فارس تاکید کرد؛

لزوم تقویت رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: معتقدیم عشایر سهم بزرگی در احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند لذا لازم است تدابیری جهت رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری اندیشیده شود.

به گزارش پیام خبر، محمد فرخ زاده؛ معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس درجلسه هم اندیشی با نمایندگان عشایر استان ضمن تاکید بر ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در حوزه محصولات عشایری خاطرنشان کرد: با همدلی و هم افزایی بین فعالان عشایر و دستگاه های اجرایی بتوان گام های موثری در حفظ و رونق آداب و رسوم، خدمات و محصولات عشایری برداشت.

 وی با بیان اینکه دست کم ۶درصد از صد پروژه تعریف شده در شورا را به این موضوع اختصاص دادیم خاطرنشان کرد، ایجاد مرکز اقامتی و دهکده گردشگری عشایر در شیراز، ساخت موزه و مستندسازی از آداب و رسوم عشایر، ایجاد کارگروه های تخصصی ذیل شورای اصلی عشایر مواردی است که در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری با بیان اینکه برگزاری انواع رویدادها و جشنواره های بازی های محلی و بومی و پرداختن به تفریحات سالم، به ویژه در بافت تاریخی شیراز ضمن رونق یافت های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، موجب احیای فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج سبک زندگی ایرانی خواهد شد.

تبدیل تعاونی های کوچک و ایجاد شرکت سهامی عام در تمام حوزه های مربوط به عشایر از جمله صادرات، واردات،بوم گردی و صنایع دستی، ایجاد روستاهای هدف گردشگری، عمومی کردن بحث گردشگری برای تمام اقشار و بسترسازی برای تجربه اقامت در مناطق گردشگری برای همه مردم از دیگر مواردی بود که مهندس فرخ زاده بر آن تاکید کرد.

 

کد خبر 179106

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید