پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۲۸
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استاندار فارس با اشاره به احتکار برخی از اقلام کشاورزی و افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی گفت: برخی از محصولات کشاورزی با هدف تنظیم بازار از کشورهای همسایه وارد خواهد شد و برخی از کالاهایی را که اخیراً زمزمه افزایش قیمت آن‌ها مطرح است باید در ستاد تنظیم بازار کشور مجوز داده شود که دولت اجازه افزایش قیمت نخواهد داد.

به گزارش پیام خبر،استاندار فارس در  جلسه کارگروه تنظیم بازار استان فارس در رابطه با احتکار برخی از اقلام کشاورزی و افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی، گفت: برخی از محصولات کشاورزی با هدف تنظیم بازار از کشورهای همسایه وارد خواهد شد و برخی از کالاهایی را که اخیراً زمزمه افزایش قیمت آن‌ها مطرح است باید در ستاد تنظیم بازار کشور مجوز داده شود که دولت اجازه افزایش قیمت نخواهد داد.

محمدهادی ایمانیه درباره اهمیت ساماندهی بازار در سطح استان فارس افزود: تمامی اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید به صورت روزانه نیز پایش و هوشمندسازی شود تا عملکرد صنوف پاکدست با گران‌فروشان مشخص گردد. وی با اشاره به گلایه اعضای این گروه در رابطه با عدم انجام تعهدات شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در اجرایی کردن تکالیف قانونی خود نسبت به میادین عرضه محصولات کشاورزی، اظهار داشت: این موضوع در اسرع وقت بررسی خواهد شد و طبق قانون با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی که بر عهده مدیران است، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

لزوم به‌کار گیری علم و تکنولوژی در تنطیم بازار

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در رابطه با اهمیت نظارت و بازرسی در آستانه نوروز ۱۴۰۱ در نحوه تولید و توزیع محصولات به ویژه کالاهای اساسی، مطرح کرد: با فرا رسیدن ایام نوروز به منظور صیانت از حقوق شهروندان و میهمانان نوروزی، نظارت و بازرسی تشدید و با دقت بیشتری تا آخر ماه مبارک رمضان انجام میشود که این خواسته مردمی در راستای جلوگیری از گرانفروشی و کاهش تخلفات صورت خواهد گرفت. عبدالعظیم خادم‌حمزه در رابطه با عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه نظارت و بازرسی در بازار، افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی مختلف تمام امکانات و تلاش خود را در راستای تنظیم بازار به کار گرفته‌اند که متاسفانه برخی مواقع فردی با یک مصاحبه در رسانه‌های رسمی یک جانبه به نقد موضوع می‌پردازد. وی با تاکید بر اینکه باید در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش واسطه‌گری و تخلفات در بازار اقدامات مدیریتی جدی داشته باشیم، گفت: با توجه با امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش بهره‌وری تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری با ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک هستند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در رابطه با اهمیت به‌کارگیری علم و تکنولوژی روز دنیا در تنظیم بازار، اظهار داشت: در زمینه فناوری اطلاعات از تکنولوژی بهره چندانی نبرده‌ایم و هنوز نگاه سنتی در مدیریت ما حاکم است که لازم است این رویه اصلاح شود. تلاش می‌کنیم در تنطیم بازار نگاه جزیره‌ای حاکم نشود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه فرآیند تولید و توزیع محصولات به صورت مستمر رصد می‌شود، عنوان کرد: با فرا رسیدن ایام نوروز بیش از ۵۰۰ بازرس افتخاری با همکاری بسیج اصناف به منظور نظارت و بازرسی در بازار جذب شده‌اند و آموزش‌های لازم و اقدامات قانونی به‌کارگیری ظرفیت این منابع انسانی انجام گرفته است که در هفته آتی به صورت یک رزمایش در سطح بازار اجرا خواهد شد. حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه همدلی و هم‌افزایی خوبی در مجموعه‌های نظارتی و بازرسی وجود دارد، افزود: تلاش داریم در موضوع نظارت و بازرسی نگاه جزیره‌ای حاکم نشود و اقدامات به صورت مشترک و هماهنگ انجام پذیرد تا از اتلاف انرژی و منابع جلوگیری شود و راندمان کاری افزایش پیدا کند. رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا نگرانی‌های موجود در تولید و نحوه توزیع کالاها و همچنین خدمات نیز کاهش پیدا کند، بیان داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نظارت و بازرسی در بازار افزایش پیدا کرده است که این موضوع با توجه به دستورالعمل‌های ملی و ابتکار عمل قانونی در استان نیز فرآیند مذکور اجرا می‌شود. در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ارائه اقدامات نظارتی و بازرسی خود بر نحوه تولید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی و همچنین رونمایی از به‌کارگیری فناوری اطلاعات و تکنولوژی به عنوان ابزار لازم در تحقق اهداف ستاد تنظیم بازار کشور و استان فارس پرداخت.

 

کد خبر 179350

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید