شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. استان ها
پنج شنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۵۲
زمان مطالعه: 7 دقیقه
استاندار فارس گفت: روابط عمومی استانداری به دنبال جمع‌آوری ۱۴۰۰ اقدام مبارکی است که در انقلاب اسلامی انجام شده و در راستای جهاد تبیین نخستین جلد اقداماتی که در استان فارس پس از انقلاب اسلامی رخ داده است، بیان می‌شود.

به گزارش پیام خبر،محمدهادی ایمانیه در شورای اداری استان فارس با بیان اینکه تکلیف همه ما است که ۳ درصد از نیروهای استخدامی دستگاه‌ها از بین معلولان باشد، اظهارداشت: باید این قانون را اجرا کنیم و نباید از سمت خود به تفسیر قانون بپردازیم که تحقق این مهم همت جمعی می‌طلبد همچنین از بخش خصوصی هم می‌توان کمک گرفت.

وی با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی پیاده‌روها در شهرها به ویژه شیراز گفت: معاونت عمرانی مناسب‌سازی پیاده‌روها را برای معلولان به صورت ویژه پیگیری کند و
در شیراز نیز شهرداری و شورای شهر شیراز کمک کنند تا این کار انجام شود.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه شخص مدیران نیز وقتی را برای دیدار با معلولان اختصاص دهند، تاکید کرد: قانون جامع معلولان را هم حوزه بازرسی استانداری و سازمان بازرسی ورود کنند تا این قانون اجرا شود و اگر دستگاهی اجرا نکند تذکر داده شود.
استاندار فارس با تاکید بر انجام جهاد تبیین گفت: تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوای مختلف در فضاهای مبهمی که ایجاد می‌شود، نادیده گرفته و گفته نمی‌شود که باید این امور بیان شود.
وی با اشاره به اینکه بین دو جلسه شورای اداری اتفاقات خوبی برای استان رخ داده است، افزود: قراردادی با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای آزادراه شیراز_ بوشهر،  قطعه‌ای از راه آهن شیراز _ بوشهر و راه آهن شیراز_ جهرم_ لار_ بندرعباس و راه آهن شیراز _ گل گهر همچنین دو خط آبرسانی از خلیج فارس از شرق و غرب منعقد شده است.
استاندار فارس افزود: بنا شد که قرارگاه خاتم ۴ بیمارستان با ظرفیت ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی، ۴ هزار هکتار گلخانه در استان و در کنار ۲ خط آبرسانی
۱۰۰ زمین ۱۰۰ هکتاری با عنوان گلخانه ایجاد کند که این ۱۰۰ زمین از این ۲ خط آب می‌گیرند و ۱۰ هزار هکتار گلخانه می‌شود که می‌تواند در ماندگاری روستاییان تاثیر داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه جاده سعادت شهر _ سروستان _ خرامه  _ مرودشت از تعهدات قرارگاه است، گفت: خطوط ریلی از خط یک و دو مترو به سمت حرم نیز در جلسه با قرارگاه خاتم مصوب شد که به سمت جنوب و شمال از میدان شاهزاده قاسم انجام خواهد شد و خط سه قطار شهری شیراز نیز با کمک وزارت کشور انجام می‌شود.
تجهیز و خرید اتوبوس برای مراکز شهری از دیگر اقداماتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و گفت: در ادامه اتفاقات خوب استان جهش ملی مسکن است که با همکاری راه و شهرسازی و راه‌اندازی قرارگاه مسکن انجام می‌شود و  در حال حاضر مشغول تامین زمین هستند و امیدواریم ساخت ۱۰۰ هزار مسکن را در این طرح در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم که اشتغال ۴۰۰ هزار نفری ایجاد خواهد کرد  و این علاوه بر بحث تولید مصالح ساختمانی و اشتغالزایی آن است.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه قرارگاه آب را ایجاد کردیم و ۹ سازمان پای کار آمدند، افزود: نخستین جلسه تشکیل و تصمیمات خوبی گرفته شد بر این اساس که دستگاه‌ها با هم‌افزایی به حل مشکلات خشکسالی استان کمک کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه قرارگاه اشتغال نیز در استان ایجاد شده است، گفت: با هم افزایی سازمان‌ها برای ایجاد اشتغال در رتبه‌های برتر کشور در اشتغال و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتیم و نسبت به ۶ ماه پیش و سال گذشته رشد قابل توجهی داشتیم که سال آینده باید جهش بیشتر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند، گفت: تلاش خوبی شده با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی شده که باید ادامه‌دار باشد.
استاندار فارس با بیان اینکه توافقی با ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد شهرک دارویی و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در گیاهان دارویی شده است، تاکید کرد: این امر اقدام مبارکی برای مراکز روستایی است تا الگوی کشت را عوض کنند و ماندگاری در روستاها بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در رفع موانع تولید تصمیمات خوبی گرفته می‌شود تا واحدها وارد چرخه تولید شوند، تصریح کرد: همه باید کمک کنند تا فعالیت شهرک صنعتی افزایش پیدا کند.
استاندار فارس درباره کرونا نیز گفت: نسبت به پیک پنجم هم موارد کمتری داشتیم و هم تخت‌های بیمارستانی کمتری اشغال شد، تخت‌های آی سی یوی کمتر اشغال شد و در واکسیناسیون نیز بین ۳ استان برتر کشور قرار داریم اما لکه‌گیری در شهرستان‌ها باید مورد توجه فرمانداران باشد همچنین به باقی مانده کسانی که واکسن نزدند کمک شود تا چرخه واکسیناسیون کامل شود.
دکتر ایمانیه اظهارداشت: آمادگی برای تزریق واکسن در منزل افراد هم وجود دارد تا شاهد موج هفتم نباشیم.
وی با اشاره به لزوم کاهش تصادفات در استان گفت: با اقدامات انجام شده در کمربندی شیراز  نسبت به ۳ ماه قبل مرگ ناشی از تصادفات کمتر شده است که خواهشم این است از دستگاه‌های مرتبط تا هر ۳ ماه ۱۰ درصد تصادفات را کم کنند و امیدواریم آخر سال آینده ۵۰ درصد مرگ ناشی از تصادفات کاهش پیدا کرده باشد.
استاندار فارس با بیان اینکه این افقی است که ترسیم شده و نخستین درخواست برای تحقق آن از فرمانداران است، گفت: دستگاه‌های مرتبط اعلام آمادگی کردند و پای کار آمدند
اگر نقطه حادثه‌خیزی هست یا کمبود پایگاه اورژانس یا نیروی انتظامی است با همکاری استان تدابیری در این زمینه اندیشه شود.
وی با بیان اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین است، گفت: همه دستگاه‌ها و ادارات در شهرستان‌‌ها با همکاری و هم‌افزایی تلاش کنند که در نوروز میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه‌ریزی جامعی هم برای شهرک صنعتی شده که به زودی ابلاغ می‌شود تا ظرفیت‌های باقی مانده از شهرک‌های صنعتی هم وارد مسیر شود.
دکتر ایمانیه کاهش طلاق و افزایش ازدواج در شهرستان‌ها را مورد توجه و تاکید جدی قرار داد و افزود: کاهش تکدی‌گری و مهاجرت معکوس نیز از موارد مهم در شهرستان‌ها و استان است.
وی با بیان تقارن ایام شعبان با سال جدید درخواست کرد که این ایام به شکل ویژه امسال دیده شود و گفت: بزرگداشت نیمه شعبان باید جدی گرفته شود و هرکس به تناسب خود پای کار بیایید.
استاندار فارس با اشاره به مسئله معیشت و تنظیم بازار بیان کرد: جهاد کشاورزی و صمت با دقت بازار و تنظیم بازار را پیگیری می‌کنند چراکه یکی از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم بحث معیشت مردم است که بارها رئیس‌جمهور محترم در این باره تذکر دادند اما دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند تا سوءاستفاده و گرانفروشی نشود چون مسئله گرانی با گرانفروشی متفاوت است هرچند که قاطبه کسبه اهل انصاف هستند باید جلو اقلیت‌ گرانفروش را گرفت.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها اقداماتی را که به شکل غیرمعمول وظیفه‌ای انجام شده گزارش دهند چراکه می‌تواند سبب امید و نشاط مردم شود، بیان کرد: روابط عمومی استانداری به دنبال جمع‌آوری ۱۴۰۰ اقدام مبارکی است که در انقلاب اسلامی انجام شده و در راستای جها تبیین نخستین جلد اقداماتی که در استان فارس پس از انقلاب اسلامی رخ داده است، بیان می‌شود.
وی درباره کمبود ادارات در شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های جدید نیز گفت: این امر پیگیری شود اما تا زمان تامین اعتبار با تدبیر فرمانداران سازمان‌ها اجازه دهند ادارات در شهرستان‌ها با هم ادغام شوند تا مشکل حل شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان یاد شهید رنجبر از نیروی انتظامی و شهید فلاحی از نیروی هوایی ارتش را گرامی داشت.

 

کد خبر 179382

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید