پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۱۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: طرح خانواده متعالی یک قسمت از تحول فرهنگی است که باید در جامعه رخ بدهد اما ساختار اداری ما برای اینکه بخواهد چنین تحولی را شکل دهد، مشکلاتی دارد.

به گزارش پیام خبر،آیت الله لطف الله دژکام در همایش خانواده متعالی تصریح کرد: طرح خانواده متعالی یک قسمتی از تحول فرهنگی است که بایستی در جامعه ما رخ بدهد اما ساختار اداری ما برای اینکه بخواهد چنین تحولی را شکل دهد دچار مشکلاتی است اما این مشکل بدان معنا نیست که کسی مقابله می‌کند ولی ساختارها با آنچیزی که می‌خواهیم هماهنگ نیست و باید ساختارها با این اهداف متناسب شود.

وی تصریح کرد: بعضی از مدیران که در حسن نیت شان تردیدی نیست، متوجه نمی‌شوند که درساختار اداری چگونه امکانات فرهنگی را در راستای این اهداف قرار دهند البته سخنان استاندار در این همایش نوید داد و در حل این مشکلات ناامید نخواهیم شد. امام جمعه شیراز افزود: برای حل این مشکل ولو اینکه برای شروع از مرجعیت استاندار استفاده کنیم که بخاطر نگاه دینی و انقلابی همراهی می‌کنند، باید فکر راهکار اساسی بود. مجموعه‌های متولی ما باید در ساختارشان تفکر کنند و تغییر ایجاد کنند، سازوکارها را مناسب این سند کنند و راهکار بدهند. نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز یادآور شد: وقتی مردم انقلاب اسلامی را درسال ۵۷ ایجاد کردند اهدافی فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی داشتند که بعضی از این اهداف محقق شد. وی ادامه داد: تشکیل حکومت مقدمه تحولات دیگری بود که باید درجامعه رخ می‌داد و تلاش‌های طولانی برای تحقق این تحولات صورت گرفته و ادامه دارد. ما در همین راستا دوسال است طرح خانواده متعالی را از مرحله طراحی و مباحث نظری عبور دادیم و دنبال اجرایی کردن آن هستیم. وی با اشاره به ضرورت تحقق این تحول فرهنگی اظهار داشت ما با دو مقوله مدیریت فرهنگی و مدیریت تحول فرهنگی مواجه هستیم. ما نمی‌توانیم بگوییم انقلاب فقط یک کار سیاسی بوده است زیرا این انقلاب جنبه فرهنگی هم دارد پس همه مسئولان بدانند شما صرفاً قرار نیست مدیریتی که موانع نداشته باشد، انجام دهید قراراست یک تحول انقلابی را مدیریت کنید. وی با اشاره به موانع اداری ادامه داد: در ساختارمدیریتی بخش فرهنگ وقتی وزارت تشکیل می‌شود یعنی دولت برای خودش یک وظیفه تخصیص داده که این مدیریت دولتی فرهنگ است. دربخش مدیریت مردمی هم بخشی به صورت سنتی به عهده روحانیت است.نمی‌شود تحول ایجاد کرد و دراین چیزها بازاندیشی نکرد شش دستگاه فرهنگی در استان دورهم جمع شده بودیم راحت سوال می‌کردند نقش امام جمعه چیست؟ این نقش هارا باید دوباره تعریف کنیم وگرنه خودمان در اجرا گیر می‌کنیم. وی تاکید کرد: هماهنگ کردن مدیریت دولتی و مدیریت مردمی یک کارسنگینی است که باید انجام شود این همایش به دانشگاه آمده که همین مسائل را حل کند وقتی یونسکو برنامه‌ای آماده کرده و چارچوب آن را متناسب جهان بینی خودشان چیدند حمایت بین المللی هم دارند همه هم همراهی می‌کنند این همه آقا اقسام جهاد را می‌گوید برای این است که با یک کار سنگین مواجه هستید ما در این مسیر کمتر به دانشگاهیان زحمت دادیم باید بیشتر وارد کارشوند نگاه اکثریت قاطع این قشر این است که برای رفع مسائل کشور زحمت بکشند مامساله داریم اما نمی‌گوییم بیایید به حل مساله کمک کنید به همین خاطر مقاله هابه درد آنطرف آب می‌خورد ولی به در این طرف آب کمتر می‌خورد. ایت الله دژکام با اشاره به ضرورت همراهی حوزه و دانشگاه در حل مسائل اساسی جامعه افزود: این تغییر مسیر پژوهش به نفع آرمان‌های انقلاب اسلامی با تقاضا از دانشگاهیان محقق می‌شود من امروز از همه دانشگاهیان تقاضا می‌کنم و اعلام می‌کنم نیاز به همکاری جدی داریم مجموعه‌های مردمی و دولتی باید باهم تلاش کنند اگر این انس برادری اخوت بین ما زنده بشود که ریشه‌هایش موجود است کار بهتر محقق می‌شود اگر این احساس ایجاد شد که همه برای خدا کارمی کنیم انس و اخوت شکل می‌گیرد. به گزارش مهر همایش خانواده متعالی با هدف تبیین طرح خانواده متعالی و با سخنرانی چهره‌های علمی و ملی صاحب‌نظر در حوزه خانواده مانند دکتر سعید زاهد و حجه الاسلام محسن عباسی ولدی ادامه یافت.

 

کد خبر 179401

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید