جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۱:۴۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از کلیه شهروندان درخواست نمود تا در روز‌های پایانی سال و به ویژه ایام خانه تکانی، نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش پیام خبر،وحید قاضی پور گفت: در روزهای پایانی سال و نزدیک عید شهروندان اقدام به خانه تکانی می کنند، که این موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی و جلوگیری از آسیبها و ایجاد خسارتهای مالی و جانی را دوچندان می کند.
این مقام مسئول، یکی از علل شایع برق گرفتگی در روزهای پایانی سال را عدم رعایت اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی عنوان کرد و بیان داشت: خیس شدن پریزها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریزهای برق با دستمال های نمدار و خیس نیز از مواردی است که می‌تواند به برق گرفتگی منجر شودکه برای جلوگیری از بروز حادثه، قطع کنتور برق مهم‌ترین کاری است که هنگام نظافت وسایل برقی باید انجام شود. قاضی پور با تاکید بر اینکه باید قبل از شستشوی کابینت ها، هود و لوازم برقی و دیوارهای آشپزخانه فیوز برق را قطع کنیم و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق آشپزخانه مطمئن شویم اضافه کرد: حتما مراقب باشیم افراد دیگر بدون اطلاع ما برق را وصل نکنند. وی، همچنین تاکید کرد: شهروندان باید از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمایند. مدیر دفتر ایمنی وکنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان به لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام شستشوی موکت ها، فرش ها در هنگام خانه تکانی اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که ساختمانهای چند طبقه در اکثر مناطق شهری بلندمرتبه شده و مشرف به شبکه های هوایی برق هستند، بارها دیده شده فرش، موکت، پرده، زیرانداز، ملحفه ها و دیگر لوازم به دلیل استقرار نادرست با کوچک ترین وزش باد از روی بام ها بر روی شبکه های برق سقوط می نمایند که این موضوع می تواند پیامدها و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نماید. قاضی پور تصریح کرد: شهروندان باید در صورت امکان از آویزان کردن یا پهن نمودن اقلام و لوازم خود روی پشت بام ها خودداری نموده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتماً موکت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم نموده تا با وزش باد از روی بام بر روی شبکه های توزیع برق سقوط ننمایند. وی یادآور شد: در صورت سقوط این اشیاء روی شبکه های توزیع برق، شهروندان می بایست با مرکز فوریت های برق با شماره تلفن ۱۲۱ تماس گرفته تا واحدهای اتفاقات و عملیات در اسرع وقت در محل حاضر شده و مشکل آنان را در شرایط ایمن برطرف نمایند. مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ابراز امیدواری کرد: با رعایت نکات ایمنی، بتوانیم به سلامت و بدون حادثه برق گرفتگی به استقبال فصل نو و عید نوروز باستانی سال1401 برویم.

 

کد خبر 179414

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید