جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استاندار فارس در جلسه ویدئو کنفرانسی با سفیر ایران در قطر عنوان کرد:

تفاهم نامه‌ همکاری میان استان فارس و کشور قطر منعقد خواهد شد

استاندار فارس گفت: پیش‌نویس انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین استان فارس و کشور قطر توسط مجموعه مدیریت ارشد استان فارس تهیه شده است.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با حمیدرضا دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر به بررسی فرصت‌های همکاری مشترک بین استان فارس و این کشور پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس پس از بررسی‌های و مطالعات لازم و احصا ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور پیش‌نویسی در حوزه‌های تخصصی گردشگری و اقتصادی تهیه کرده‌اند، از سفیر ایران در قطر دعوت کرد با حضور در استان فارس اقدامات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان استان فارس و کشور متبوع وی را انجام دهد.
وی حضور سفیر قطر در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار را موثر دانست و از دکتر دهقانی خواست در صورت امکان دعوت لازم برای این دیدار همزمان انجام شود.
استاندار فارس ادامه داد: پس از حضور سفرای محترم در شیراز، نمایندگان مجموعه مدیریت ارشد استان فارس نیز برای انعقاد و امضا تفاهم نامه در کشور قطر حضور خواهند یافت.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه استان فارس یکی از نزدیک‌ترین پایتخت‌های فرهنگی به کشور قطر است، تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک زیادی بین دو کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنایع، فعالیت‌های دانش بنیان و... وجود دارد.
به اعتقاد نماینده عالی دولت در استان فارس فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر باید به خوبی برای ایجاد مراودات بین دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه پس از مدت‌ها تفاهم نامه همکاری توسط رییس جمهور ایران با کشور قطر امضا شده است، عنوان کرد: تعدادی از این تفاهم نامه ها در ارتباط با استان فارس است از این رو تلاش می‌کنیم فارس سرآمد اجرای این تفاهم نامه ها باشد.
برپایی بازارچه‌های صنایع دستی ایران در کشور قطر از دیگر مواردی بود که به‌عنوان فرصتی فرهنگی و گردشگری در این جلسه به آن اشاره شد.
در این دیدار همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر راهکارهایی در جهت ایجاد زیرساخت برای استفاده از ظرفیت های مشترک همکاری میان دو کشور ارائه کرد.

 

کد خبر 179445

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید