پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۱۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که با ترفند آگهی دروغین استخدام، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبرداد.

به گزارش پیام خبر،سرهنگ سلیمانی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی استخدام در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از چند ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند متهم در حالی که در یکی از پایانه‌های مسافربری قصد خروج از شیراز داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند. رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان این که در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه گوشی، یک دستگاه Pos سیار، ۲۰ سیم کارت بی نام و ۸ کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف شد، گفت: وی در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد. این مقام سایبری با بیان این که متهمان هر دو پرونده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه واریز نکنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

کد خبر 179802

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید