جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۳۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبر داد:

مهار حریق در مرکز تجاری هدیش شیراز

 رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، گفت: صبح امروز وقوع یک آتش سوزی در یکی از مراکز تجاری شیراز گزارش شد که با اعزام به موقع ماموران آتش نشانی، موفق به اطفاء آتش و نجات نگهبانان این مرکز شدیم.

به گزارش پیام خبر،محمدهادی قانع سه‌شنبه ۱۷ اسفند در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران به تشریح جرییات این حادثه پرداخت و گفت: ساعت ۶ و ۲۸ دقیقه صبح سه‌شنبه ۱۷ اسفند، گزارش وقوع آتش سوزی در مرکز تجاری هدیش شیراز به ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز اعلام و بلافاصله ماموران از ۵ ایستگاه به محل اعزام شدند.

قانع با بیان اینکه با سرعت عمل ماموران، حریق کاملا مهار شد و ۴ نگهبان نجات پیدا کردند، گفت: این پاساژ تجاری با یک طبقه زیرزمین، همکف و اول و تعداد ۱۸۰ مغازه مملو از پوشاک به علت نامعلومی از قسمت میز کانتر نگهبانی و تابلوی برق در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده بود. قانع ادامه داد: شعله‌های آتش از قسمت میز نگهبان  و کالاهای چیده شده در نزدیکی تابلوی برق آغاز و در حال سرایت به مغازه‌های موجود در پاساژ بود که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز پاساژ، با استفاده از ابزار و تجهیزات کامل وارد ساختمان شدند و در همان آغاز عملیات با تقسیم به چند گروه با توجه به دود گرفتگی شدید ساختمان ضمن اطفای حریق به جست و جوی محبوسین احتمالی پرداختند و موفق شدند چهار نگهبان گرفتار در دود را نجات و به سلامت از ساختمان خارج کنند. این مقام مسئول اضافه کرد: آتش نشانان در ادامه عملیات خود به اطفای کامل شعله‌های آتش پرداخته و سرانجام این آتش سوزی را مهار و شعله های آتش را که در حال سرایت به مغازه‌های اطراف بود کاملا خاموش کرده و از بروز خسارت ممانعت به عمل آوردند. رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در این حادثه با عملکرد دقیق و به موقع تیم‌های آتش نشان به هیچ کس آسیب جانی نرسید و حریق با کمترین خسارت اطفا شد.  

 

کد خبر 179886

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید