پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
پنج شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ۰۰:۲۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک مسئول در جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

توزیع 70 هزارتن میوه در بازار قبل از شب عید

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از تامین حدود ۷۰ هزارتن انواع میوه به منظور توزیع در ایام پایانی امسال و ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش پیام خبر،صمد رنجبری چهارشنبه ۱۸ اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال بالغ بر ۲۹ هزارتن سیب درختی در انبارها و سردخانه‌های فارس توسط بخش خصوصی ذخیره شده و بیش از ۴۰ هزار تن پرتقال نیز از باغ‌های مرکبات در حال ورود به بازار است.

به گفته او؛ قیمت اقلام میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمز و پرتقال رقم والنسیا و تامسون پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار اعلام و میوه‌ها پیش از عید نوروز و روزهای تعطیل توزیع می‌شود. تامین و توزیع کالاهای اساسی ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان   رنجبری از تامین و توزیع سایر کالاهای اساسی کشاورزی برای ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان نیز سخن گفت و افزود: توزیع ۵۵۰۰ تن شکر برای صنوف و صنایع تولیدی و خانوار و ۹۶۰۰ تن برنج برای خانوار از بهمن ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. او خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم به منظور تامین و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ با توجه به جوجه ریزی مناسب و تولید کافی گوشت قرمز در ایام پایانی سال و ابتدای سال جدید و ماه مبارک رمضان انجام شده است. رنجبری افزود: روزانه بیش از ۵۰۰ تن گوشت مرغ گرم حاصل از کشتار مرغ تولیدی فارس در کشتارگاه‌های همین استان توزیع می‌شود و ۲۸۰ تن گوشت قرمز منجمد در اسفند ماه در حال توزیع است. این مقام مسئول بیان کرد: سایر اقلام کالاهای اساسی شامل گندم و آرد، نهاده‌های دامی، تخم مرغ، روغن و میوه و تره بار به میزان کافی در انبارهای دولتی به عنوان ذخایر استراتژیک ذخیره سازی شده و به منظور تنظیم بازار استفاده خواهد شد. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: همچنین ۱۵ اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات، سازمان صمت و بسیج اصناف به منظور گشت روزانه و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر شیراز تشکیل شد و در شهرستان‌های تابعه استان فارس نیز اکیپ‌های مذکور وظیفه نظارت بر توزیع این اقلام را بر عهده دارند.

 

کد خبر 180064

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید