جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس شورای شهر زرقان با تاکید بر اینکه به دنبال تعطیلی صنایع نیستیم گفت: تقابلی که منجر به تعطیلی صنایع باشد نداریم و تنها بحث آلایندگی و سلامتی شهروندان برای ما مهم است و به دنبال استاندارد سازی کارخانه ها در بحث زیست محیطی هستیم.

به گزارش پیام خبر، قاسم جمالی در نشست خبری  با بیان اینکه شورا یک نهاد مشورتی است و نیازمند یک بازوان مطالعاتی و مشاوره ای می باشد افزود: در این راستا بعد از شش ماه از شروع به کار شورای ششم کارگروه هایی را در جهت ارائه فکر و اندیشه با کمک از جوانان نخبه زرقان راه اندازی کرده ایم.

وی افراد حاضر در کارگروه را همچون مددکار شورا در عرصه های مختلف اجتماعی دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف راه اندازی کارگروه ها  کشف استعداد برترو همچنین به دنبال شناسایی مدیران جوان و نخبه برای آینده هستیم.

رئیس شورای شهر زرقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر 24 درصد از صنعت استان در حومه زرقان قرار دارد که این حجم قطعا آلایندگی برای شهر ما در پی دارد که کارخانه های حومه باید بیشتر استاندارد زیست محیطی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی به پیوست زیست محیطی توجه و رعایت می کنند اظهار داشت: در این رابطه متاسفانه برخی از صنایع و شرکت ها این امر را رعایت نمی کنند که امیدوراریم با تعامل خوبی که طی مدت شش ماهه شورا داشتیم بقیه صنایع نسبت نسبت به پیوست زیست محیطی اقدام کنند.

جمالی با تاکید بر اینکه به دنبال تعطیلی صنایع نیستیم گفت: تقابلی که منجر به تعطیلی صنایع باشد نداریم و تنها بحث آلایندگی و سلامتی شهروندان برای ما مهم است و به دنبال استاندارد سازی کارخانه ها در بحث زیست محیطی هستیم.

وی به بحث انتقال برخی از کارخانه ها اشاره کرد و افزود: با صنعت مقابله نمی کنیم اما برخی از کارخانه ها در کنار یک جمعیت شهری هم خوانی ندارد و باید به فکر جانمایی در مکان دیگری باشند تا آلایندگی در شهر کمتر شود.

رئیس شورای شهر زرقان خاطرنشان کرد: علی‌رغم استقرار حجم زیادی از صنعت در اطراف این شهر، نیروهای بومی این شهر سهم مناسبی از ظرفیت اشتغال این صنایع نداشته و حرکت دو سویه‌ای در این زمینه شکل نگرفته است.

جمالی توجه به جذب بودجه تصفیه خانه فاضلاب شهری، طرح جامع شهری، تعریف راههای مناسب ورودی و خروجی به شهر زرقان و استاندارد کردن پل‌ها و تقاطع‌ها در این محور و تامین آب شرب زرقان از سد درودزن را از دیگر نیازمندیهای این شهر برشمرد و گفت: پس از ارتقای شهر زرقان به شهرستان، نیازمند ارتقای نمایندگی‌های ادارات به اداره شهرستان هستیم که در این خصوص تاکنون اقدام جدی انجام نشده است. وی میزان بودجه شهرداری زرقان را برای سال آینده 64 میلیارد و 130 میلیون تومان ذکر کرد و گفت:شورای ششم به دنبال یک انضباط مالی بهتری است که از این مقدار بودجه  بیش از حدود 60درصد برای پروژه های عمرانی و 40 درصد جاری در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 180178

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید