جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۴۳ نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار این استان در طول سه ماه گذشته رایگان بیمه شدند.

به گزارش پیام خبر از اراک،  «محمد رضا جیریایی» گفت: ۶۵۳ نفر از این افراد در اراک، ۴۰۰ نفر در ساوه، ۳۶۴ نفر در خمین، ۶۵ نفر در دلیجان و ۴۱ نفر در محلات به صورت رایگان بیمه شدند.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت بیمه سلامت استان برای شناسایی افرادی که تا کنون زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند بکار گرفته شده و در صورت شناسایی در اسرع وقت اقدامات لازم برای بیمه این افراد انجام می‌شود. مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به ماموریت سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص اجرای طرح پوشش بیمه‌ای در محله‌های کم برخوردار که از دی ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده، همکاری این قشر در استان چشمگیر نیست و انتظار می‌رود این افراد تحت هر شرایطی نسبت به این مهم اقدام کنند. جیریایی گفت: از آغاز این طرح در استان، نشست‌های  متعددی با فرمانداری شهرستانهای ساوه، دلیجان، خمین و اراک و همچنین پایگاه‌های بسیج محلات و مراکز بهداشتی درمانی برگزار شده و انتظار می‌رفت، افرادی که در این محله‌ها ساکن هستند در اسرع وقت نسبت به پوشش بیمه‌ای خود و خانواده‌هایشان اقدام کنند. وی بیان کرد: حضور در مناطق کم برخوردار، اطلاع رسانی از کانالهای مختلف، بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌های سلامت و بهزیستی و نیروهای پایگاههای بسیج و مساجد می تواند شتاب اجرای این طرح را افزایش دهد. مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: ظرفیت مراکز خیریه و همچنین استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد نیز می‌تواند در این راستا تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. وی یادآور شد: انتظار می‌رود تمام ارگانها و نهادهایی که دسترسی به این افراد دارند تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند تا هرچه زودتر این افراد با همراه داشتن مدارک هویتی با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل در سطح استان نسبت به پوشش بیمه ای خود و خانواده هایشان اقدام کنند.

 

کد خبر 180295

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید