پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
جمعه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۰۷
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آیین افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در فرهنگسرای کتاب واقع در خیابان شهید معزی با حضور مسوولین استانی برگزار شد.

به گزارش پیام خبر، سید احسان اصنافی شهردار شیراز با اشاره به افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در سه حوزه جهت ایام نوروز ۱۴۰۱ برای مجاورین سومین حرم اهل بیت(ع) ساکنین و مسافرین نوروزی برنامه ریزی کرده است. شهردار شیراز ابراز داشت: چهار کمپ نوروزی به صورت کانکس و امکان برپایی چادر از جمله کمپ زیبا شهر، باغ جنت، پایانه مرحوم زهتاب زاده و نمایشگاه بین المللی با امکانات ویژه دیده شده است، همچنین در ورودی های شهر، ستاد استقبال جهت راهنمایی مسافرین و میهمانان به مهمانسراها، هتل‌ها و کمپ ها مستقر است و توزیع نقشه شهر شیراز و ارائه لینک نرم افزار نقشه هوشمند شهر شیراز و سایت جامع خدمات نوروزی جهت نصب بر روی گوشی همراه به صورت پیامک در اختیار میهمانان قرار داده شده است. اصنافی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۱ تلاش شده است تا جلوه ظاهری شهر شیراز در بهار، نمود داشته باشد و همانگونه که شهروندان لذت می‌برند، میهمانان هم از این فضا بهره مند باشند؛ همچنین در حوزه ترافیک خدمات حمل و نقل عمومی در ایام عید به شهروندان ارائه خدمات می دهند.‌ وی افزود: علائم هشدار دهنده و راهنمای مسیر در برخی معابر نصب شده است و مسیر ورودی کمربندی شمال شرق و شهرک سعدی با همکاری راهداری استان در جهت کم کردن بار ترافیکی ورودی دروازه قرآن بازگشایی شده و ۳۵ پارکینگ آماده و ساماندهی گردیده است. شیراز قطب گردشگری جهان طاهری رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن و قطب های گردشگری منطقه و جهان شناخته شده که بعد از چند سال، پیش بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی قصد سفر به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) خواهند داشت. رییس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه رکن اصلی مسافرت امنیت است، افزود: مردمی که وارد این شهر و استان می‌شوند، توقع دارند در یک محیط امن و آرام سفر خود را انجام دهند و این بار بزرگی است که بر دوش نیروهای نظامی و انتظامی است. ۱۶ ناوگان تاکسی گردشگری “ از من بپرس" غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری و رییس ستاد تسهیلات سفر شهرداری شیرازگفت: با همکاری همه دستگاه های استان امروز یک شهر ایمن، آرام و زیبا برای استقبال از میهمانان نوروزی و زائرین حرم‌های مطهر آماده شده است. غلامی با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری شیراز طی یکماه گذشته در جهت آماده سازی شهر برای نوروز ۱۴۰۱ همکاری داشته اند، افزود: ورودی شهر از تابلو و سازه های نازیبا جمع آوری شد و المان های زیبا و فضای سبز در ورودی شهر مناسب سازی شده است. وی با اشاره به چهار مسیر ورودی شهر ابرازداشت: در چهار نقطه ورودی شهر جهت اسکان مسافرین، کمپ‌هایی در نظر گرفته شده است که می توان به کمپ زیباشهر، باغ جنت، پایانه زهتاب‌زاده و نمایشگاه بین المللی در مواقع بحران جهت اسکان مسافرین اشاره کرد.

وی افزود: همچنین ۱۶ ناوگان تاکسی گردشگری “ از من بپرس” در مجاورت حرم های مطهر و اماکن تاریخی و فرهنگی جهت ارائه خدمات مستقر خواهند شد. غلامی همچنین اضافه کرد: در هنگام ورود مسافرین نوروزی به شهر شیراز هر گردشگر می تواند نسبت به نصب اپلیکیشن نقشه شهرداری شیراز اقدام کند و کلیه خدمات را دریافت کند. غلامی با بیان اینکه استقرار شش دستگاه اتوبوس گردشگری در اطراف مکان های گردشگری و ارائه خدمات به صورت رایگان از دیگر اقدامات انجام شده می باشد، گفت: این اقدام در راستای کاهش ترافیک انجام شده است. معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در پایان با بیان اینکه فرهنگسرای کتاب به عنوان مرکز اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز پیش بینی شده است و کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط در این مکان جهت ارائه خدمات حضور خواهند داشت، گفت: سامانه ١٣٧ آماده دریافت هر گونه نظرات و پیشنهادات مردم و میهمانان نوروزی در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه شهری می باشد.

مراسم چهارشنبه آخر سال بدون کوچکترین حادثه

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز از همراهی و همکاری مردم استان با پلیس و سایر دستگاه های امدادی در راستای تامین امنیت تقدیر و تشکر کرد. وی اظهار داشت: با اقدامات شبانه روزی دستگاه های مربوطه و به ویژه تعامل و همراهی مردم با خادمان خود در انتظامی استان فارس، خوشبختانه مراسم چهارشنبه آخر سال بدون کوچکترین حادثه و مشکل خاصی به پایان رسید. فرمانده انتظامی استان فارس افزود: قطعا در این مسیر از نقش پر رنگ و ویژه مردم استان فارس نمی توان به سادگی عبور کرد و این امنیت و آرامش حاصل همراهی و تعامل همه اقشار جامعه با پلیس است. سردار حبیبی در پایان اذعان داشت: خروجی این همه کار، برای آرامش و آسایش شهروندان است. پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز پذیرای بیش از ۲ میلیون مسافر باشیم محمد فرخ‌زاده معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در این مراسم بیان کرد: در یک‌ ماهه گذشته ۱۳ کار گروه به دبیری میراث فرهنگی برگزار شد و با فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان در جهت ارائه خدمات بهتر به مسافرین نوروزی ارتباط گرفته شد. وی اظهار کرد: مجموع استان در حال حاضر آمادگی بسیار خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز پذیرای بیش از ۲ میلیون مسافر باشیم. فرخ‌زاده گفت: سیاست ما در استان این است که میهمانی که به فارس می‌آید مشکلی برای آن به وجود نیاید و یا در صورت بروز اتفاق در کمترین زمان ممکن بتوانیم مشکل را رفع کنیم. معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس خاطر نشان کرد: آرامش، امنیت و ایمنی سه عنصر مهم ‌مورد نیاز برای استان است که موجب خاطره‌ای ماندگار در ذهن همه خواهد شد. فرخ‌زاده با بیان اینکه استان فارس بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده و ۱۵۰۰ امامزاده واجب التعظیم دارد که امانت بزرگی است که از گذشته تاکنون به دست ما رسیده است، گفت: ما باید بتوانیم از این امانت به خوبی پاسداری کنیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم. وی همچنین اضافه کرد: موضوعات اقتصادی در این استان مکمل یکدیگر است و در صورتی که استان وارد این حوزه بشود به تعبیر مقام معظم رهبری از تمام موانع بی‌نیاز خواهد شد و می‌تواند شرایط خوبی را در اشتغال مولد ایجاد کند. این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد سفر تنها در ایام نوروز ایجاد می‌شود و از سالیان گذشته مقرر شد تا این ستاد به صورت دائمی ایجاد شود، افزود: در این راستا بایستی در کلیه ورودی‌های شهر مکان‌هایی جهت این ستاد ایجاد شود تا در طول سال بتوان خدمات سفر را با مجموعه بین بخشی میراث فرهنگی و شهرداری انجام و این برنامه به صورت مستمر پایش و اجرا شود تا استان فارس به استانی همراه، خوش قول و مورد رضایت مردم در کشور زبانزد شود.

 

کد خبر 180951

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید