جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رییس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد:

بیخیال هدیه نوروزی بانک‌ها در فضای مجازی شوید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به سوءاستفاده از کاربران در پوشش دریافت هدیه نوروزی بانک ها هشدار داد و گفت :باید از انتشار چنین پیام‌هایی نیز پرهیز کرد، عمده این بدافزارها اقدام به سرقت اطلاعات شخصی کاربران و از آن سوءاستفاده می‌کنند همچنین در مواردی ممکن است منجر به برداشت غیرمجاز از حساب آنان نیز بشود. 

به گزارش پیام خبر، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره اظهارکرد: در روزهای اخیر متاسفانه پیامی تحت عنوان هدیه نوروزی یکی از بانک‌های کشور در برخی از شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ، تلگرام و … در حال انتشار است که در آن از کاربران خواسته شده است که برای برای دریافت هدیه نوروزی خود وارد یک لینک شوند.

وی با بیان اینکه این لینک هیچ ارتباطی با بانک مذکور ندارد، گفت: کاربران ممکن است با متن جایزه نوروزی و … برای ورود به لینک ترغیب شوند، پس از وارد شدن به لینک وارد یک سایت خارجی و نامعتبر می‌شوند و ناخواسته اجازه نصب یک بدافزار را روی تلفن همراه خود می‌دهند. علاوه بر آن از کاربران خواسته شده که برای دریافت جایزه، پیام مذکور را برای چند نفر دیگر بفرستند. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با بیان اینکه دریافت هدیه نوروزی بانک‌ها شگردی برای کلاهبرداری سایبری است، گفت:‌ اگر بانکی بخواهد به مشتریان خود هدیه دهد، اولا که از طریق پیام‌رسان‌های خارجی چنین کاری را انجام نخواهد داد و ثانیا حتما این موضوع را در سایت خود و رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد. لذا توصیه و هشدار همیشگی پلیس به مردم این است که از کلیک روی لینک‌های ناشناس پرهیز کنند. معظمی گودرزی در پایان اظهارکرد:‌ باید از انتشار چنین پیام‌هایی نیز پرهیز کرد، عمده این بدافزارها اقدام به سرقت اطلاعات شخصی کاربران و از آن سوءاستفاده می‌کنند همچنین در مواردی ممکن است منجر به برداشت غیرمجاز از حساب آنان نیز بشود.

 

کد خبر 181050

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید