شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز از راه اندازی برنامه رهیاب شیراز برای سهولت سفر برای مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: مسافران نوروزی می توانند از طریق برنامه های معتبر مارکت اندروید برای گوشی های اندروید و از طریق اپ استور برای گوشی های آیفون نسبت به دریافت برنامه «رهیاب شیراز» اقدام کنند.
به گزارش پیام خبر،حمیدرضا هاشم پور در جمع خبرنگاران به خدمات ارائه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز در ایام نوروز به مسافرین اشاره کرد و گفت: در ورودی شهر شیراز نقشه های چاپ شده به مسافرین ارائه می شود و با دریافت یک پیامک مسافرین می توانند نسبت به دریافت نقشه آفلاین و اطلاعات ترافیکی برنامه «رهیاب شیراز» که به صورت آنلاین است، اقدام کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز اظهار کرد: این نقشه آفلاین باتوجه به نقشه های مشابه و سایر اپلیکیشن ها تفاوت بارزی دارد که اطلاعات شهری آن براساس دقیق ترین اطلاعات تهیه شده و نامگذاری کوچه ها و معابر بسیار دقیق است. وی با بیان اینکه این نقشه لایه های بسیاری در حوزه های گردشگری، زیارتی، خدماتی همچون بیمارستان ها و مراکز درمانی دارد، گفت: در این نقشه اطلاعات آنلاین اصناف برای ارائه خدمات به مسافرین بارگزاری شده است. هاشم پور اظهار کرد: باتوجه به نصب بنر معرفی برنامه رهیاب شیراز در سطح شهر، مسافرین نوروزی می توانند با موبایل نسبت به اسکن کردن QR Code و‌ دریافت آن اقدام کنند. وی همچنین به راه اندازی نرم افزار اسکان اشاره کرد و گفت: با این نرم افزار مسافرین می توانند در هنگام خروج از شهر خود نسبت به اطلاعات ظرفیت کمپ های اسکان در شهر مقصد مطلع شوند و نسبت به رزرو اقامت خود به صورت الکترونیکی و با پرداخت وجه اینترنتی اقدام کنند. هاشم پور به مسیر ارتباطی این نرم افزارها اشاره کرد و افزود: این ۲ نرم افزار از ۲ طریق شبکه اینترنت و شبکه داخلی شهرداری متصل می شوند و در زمان بروز هرگونه مشکلی سوئیچ به سرور دوم می شود و از این رو به هیچ عنوان قطعی بستر ارتباطی نخواهیم داشت. رئیس سازمان فاوا شهرداری شیراز اضافه کرد: باتوجه به اینکه از گذشته زیر ساخت های این ارتباط شکل گرفته بود اما در راستای بهره مندی از دانش شرکت های دانش بنیان بومی و تکیه بر دانش داخلی کشور بروز رسانی این نرم افزار با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان انجام شد، این در حالیست که این مبلغ در سال های گذشته و زمانی که دلار ارزان تر بود، توسط شرکت های خارجی نزدیک به یکصد میلیون تومان هزینه می شد. هاشم پور گفت: مسافرین نوروزی می توانند از طریق برنامه های معتبر مارکت اندروید برای گوشی های اندروید و از طریق اپ استور برای گوشی های آیفون نسبت به دریافت برنامه «رهیاب شیراز» اقدام کنند.

 

کد خبر 181065

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید