پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در آیینی مراسم افتتاح مرکز تشریفات و ارائه خدمات گردشگری فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز که با حضور نماینده شیراز و زرقان در مجلس ، عضو شورای شهر شیراز، مدیر فرودگاه بین‌المللی استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان و کارکنان این مجموعه نسبت به اهمیت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان فارس و تاثیرگذاری این صنعت در اقتصاد ملی و محلی تاکید شد.

به گزارش پیام خبر،نماینده شیراز و زرقان در مجلس در بخشی از این برنامه با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در دنیای اقتصاد، مطرح کرد: استان فارس و شیراز دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قابل توجهی در صنعت گردشگری دارد که اگر بتوانیم زیرساخت‌های مناسبی را برای پذیرش و جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم نماییم تحولی بزرگ در اقتصاد ملی و محلی ما رقم خواهد خورد.

علیرضا پاک فطرت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ اشتغالزایی صنعت گردشگری، گفت: اگر متولیان صنعت گردشگری بتوانند با یک برنامه‌ریزی مناسب و دقیق صنعت گردشگری را فعال و توسعه دهند دیگر ما هیچ فرد بیکاری در استان فارس نخواهیم داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر دنیا جمعیت گردشگر از شهروندان بیشتر است، افزود: در سال‌های گذشته که به عنوان شهردار شیراز خدمتگزار مردم بودیم اعتقاد داشتیم اگر بتوانیم زمینه‌ساز جذب حداقل ۱۰ درصد جمعیت ۱.۵ تا ۲ میلیون نفری این شهر باشیم هم ظرفیت اشتغالزایی ما افزایش پیدا می‌کند و هم اینکه اقتصاد ما پویا خواهد شد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس  ضمن بازدید از مرکز خدمات گردشگری و تشریفات فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز نسبت به اهمیت کیفیت خدمات به گردشگران و میهمانان در شهر شیراز تاکید کرد و در این زمینه گفت: ارائه خدمات گردشگری مناسب و استاندارد با در نظر گرفتن شرایط بومی جهت عرضه محصولات و خدمات به میهمانان و گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است که لازم است مدیریت فرودگاه و عوامل امنیتی نیز مانند همیشه نسبت به این موضوع همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

او در همین راستا بیان داشت: ما در برخی از صنایع در استان فارس و اطراف شیراز با مشکلات کمبود آب مواجه هستیم و حتی مشکلاتی که در زمینه کشاورزی داریم، می‌توانیم تا حدود زیادی در صنعت گردشگری این مشکلات را جبران کنیم؛ بنابراین وزیر محترم، استاندار و سایر مسئولان در صنعت گردشگری لازم است در زمینه تحقق اهداف کلان این حوزه اهتمام جدی داشته باشند، چراکه توجه به صنعت گردشگری نیز تاثیرات زیادی بر درآمدهای فرهنگی و اقتصادی استان فارس خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: افراد نخبه بسیاری با ظرفیت علمی و تجربی در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های معتبر در این استان وجود دارند که از پتانسیل‌ آن‌ها باید استفاده کرد.

 

کد خبر 181128

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید