جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ ۲۱:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، 2 میلیون و ۹۳ هزار و ۵۸۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۷ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
به گزارش پیام خبر، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه، یکم فروردین ۱۴۰۱، اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، 2 میلیون و ۹۳ هزار و ۵۸۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۷ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۵ هزار و ۵۷۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۲ هزار و ۸۱۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۸ هزار و یازده مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۶۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۰۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۶۰ نفر رسید.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۸ هزار و ۱۲۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۰۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۴۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۸۴ هزار و ۳۰۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۳۵۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 

کد خبر 181372

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید