پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ ۲۲:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: خانواده ۴ نفره مشهدی از میهمانان نوروزی بر اثر بی احتیاطی و روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خود، دچار مسمومیت شده بودند که با عملکرد به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش پیام خبر، محمدهادی قانع چهارشنبه سوم فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: خانواده ۴ نفره مشهدی از میهمانان نوروزی، که در بوستان لاله اسکان داشتند بر اثر بی احتیاطی و روشن کردن پیک نیک در چادر مسافرتی خود، دچار مسمومیت شده بودند که با هوشیاری و عملکرد به موقع آتش نشانان مستقر در محل، از مرگ حتمی نجات یافتند.

او در بیان جزییات این حادثه، افزود: باتوجه به گشت زنی و استقرار شبانه روزی تیم‌های آتش نشان در کمپ‌ها و محل اسکان مسافرین نوروزی، در ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد امروز سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ وقتی آتش نشانان مستقر در بوستان لاله از ایستگاه شماره سه آتش نشانی شیراز با هوشیاری متوجه صدای پیک نیک از درون یک چادر مسافرتی می‌شوند به سرعت وارد عمل شده و خانواده چهار نفره شامل دو پسر جوان ۲۰ و ۲۲ ساله، خانم ۴۰ ساله و پسر بچه ۵ ساله را که در حالت نیمه هوشیار بودند از چادر خارج می‌کنند. رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: آتش نشانان حاضر در محل  سریعا اقدامات اولیه را به منظور بهبود مصدومین انجام و خانواده چهار نفره را از مرگ حتمی نجات می‌دهد. قانع ادامه داد: بی توجهی به هشدارهای مامورین آتش نشان و روشن کردن پیک نیک درون چادر علت بروز این حادثه بود. او همچنین در خصوص روشن کردن پیک نیک در چادر های مسافرتی هشدار داد: برخی از هموطنان هنگام سفر از چادر مسافرتی برای استراحت موقت استفاده می‌کنند و در صورتی که هوا سرد شود، افراد برای گرم کردن چادر خود اقدام به استفاده از وسایل و روش‌های گرمازا می‌کنند. قانع تاکید کرد: عده‌ای برای گرم شدن تمام راه‌های انتقال هوای چادر را بسته و اقدام به روشن کردن پیک نیک مسافرتی در چادر می‌کنند. این افراد معمولا شب‌ها موقع خواب اقدام به روشن کردن پیک نیک در داخل چادر می‌کنند که همین امر کافی است که در کمتر از چند ساعت به علت نداشتن راه خروجی، گاز منواکسید کربن تولید شده از پیک نیک قاتل آن‌ها شود.

 

کد خبر 181449

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید