پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ ۱۶:۳۷
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس گفت: با شناسایی نیاز های کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، استان فارس می تواند تامین کننده وسایل و موارد مورد نیاز این کشور اعم از مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، مرکبات و... باشد.

به گزارش پیام خبر،دکتر محمدهادی ایمانیه در نشستی با «سرمایه گذاران کشور قطر» ضمن تبریک به مناسبت شروع سال جدید و عید نوروز، گفت: با شناسایی نیاز های کشور قطر در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، استان فارس می تواند تامین کننده وسایل و موارد مورد نیاز این کشور اعم از مواد غذایی، گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی، مرکبات و... باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ایجاد نمایشگاه از سوی جمهوری اسلامی ایران در دوحه پایتخت کشور قطر، افزود: در این نمایشگاه می توان ظرفیت های ایران مخصوصا در صنایع دستی و گردشگری را معرفی کرد. وی ظرفیت های بیشمار گردشگری در استان فارس را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: می توان از حضور تماشاچیان جام جهانی در استان زیبا و پهناور فارس بهره برد و زمینه را برای اسکان، گردشگری و حتی درمان فراهم کرد؛ لذا باید «تور چند روزه» گردشگران در این استان قبل یا بعد از سفر به کشور قطر در دستور کار قرار گیرد. وی ضمن اشاره به همکاری دراز مدت استان فارس با کشور قطر، پیشنهاد داد که گلخانه هایی در فارس برای تولید محصولات کشاورزی، باغی و گل با سرمایه گذاری قطری ها ایجاد شود و محصولات آن نیز به سایر کشور های منطقه خلیج فارس صادر شود. استاندار فارس افزود: با احصا محصولات وارداتی کشور قطر، استان فارس می تواند در رفع مهم ترین واردات این کشور موثر واقع شود؛ لذا با سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه جات در استان گام های خوبی می توان برداشت. ایمانیه ضمن تشریح ظرفیت ها و بستر های فارس، آمادگی استانداری فارس را برای تفاهم و تعامل با کشور قطر طی سریع ترین زمان اعلام کرد. وی «کمبود آب» را یکی از مشکلات استان فارس اعلام کرد و گفت: برای تامین آب در شهر جدید صدرا به دلیل وجود باغ شهری ها، دو شبکه فاضلاب با هزینه ۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که برای حل این مشکل سرمایه گذاران قطری نیز می توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. رقابت‌های جام جهانی فوتبال  از ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ تا ۲۷ آذر به مدت ۲۸ روز در کشور قطر برگزار شود. برای نخستین بار است که شاهد برگزاری این رقابت‌ها در خاورمیانه و در کشوری در همسایگی ایران هستیم. برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر از منظر فعالان گردشگری فارس، فرصتی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود؛ به گفته آنها، این استان زیرساخت مناسبی در این زمینه دارد اما بهره‌گیری از این فرصت نیاز به برنامه‌ریزی مدون در سطح کلان و افزایش خطوط هوایی قطر به شیراز دارد.

 

کد خبر 181847

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید