پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ۱۴:۵۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلم مستند «بووری» ساخته عسل ستایش، فیلمساز شیرازی به جشنواره One Earth هندوستان راه یافت.
به گزارش پیام خبر، جشنواره One Earth رویدادی رقابتی در زمینه اتنوگرافی(انسان شناسی)، فیلم کوتاه، موزیک ویدئو و موسیقی در بنگلور است. در این رویداد که پیش از این به نام رویداد فیلم بنگلور شناخته شده بود، داوران برجسته ای متشکل از گرمی، اسکار و دیگر موسیقیدانان و فیلمسازان شناخته شده بین المللی و پرسنل برتر صنعت، به فیلمسازان و موسیقیدانانی که از هنر و استعداد خود برای تبدیل این جهان به مکانی بهتر استفاده می کنند، جایزه می دهند. ششمین دوره این رویداد رقابتی در تاریخ 31 مارس برگزار می شود.
«بووری» اولین فیلم مستند عسل ستایش، فیلمساز و پژوهشگر است. این مستند روایت زندگی مشهدی اسماییل است که از کودکی به شغل پدر که حصیربافی است روی می آورد. او که در حال حاضر نزدیک به ٨٠ سال سن دارد هنوز به این کار علاقه مند است و ادامه می دهد. و به رغم بیماری و کهولت سن تصمیم دارد تا زمانی که زنده است این هنر را زنده نگه دارد.
در این فیلم مستند؛ نویسنده و کارگردان: عسل ستایش، تهیه کننده: عسل ستایش - مهدی زارعی، مدیرفیلمبرداری: مهدی زارعی، مدیرصدابرداری: امید خورشیدیان، تدوین: مهدی زارعی، هماهنگی: فریبا خوشبخت، موسیقی: فولکور ایران، طراح صحنه: مریم ستایش، ترجمه: غزل ستایش است.
یادآور می شود: مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بین المللی این اثر را به عهده دارند.

 

کد خبر 182160

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید