پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
شنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۲:۴۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ایران در گروه دوم با تیم های آمریکا، انگلیس و برنده پلی اف ولز، اوکراین و اسکاتلند قرار گرفت.

به گزارش پیام خبر، مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در شهر دوحه برگزار شد و با مشخص شدن گروه ها ، تب و تاب تیم ها برای حضور در این رقابت ها بالا گرفت.

بر اساس قرعه کشی صورت گرفدر گروه A تیم های قطر، هلند، سنگال و اکوادور، در گروهB تیم های انگلیس ، آمریکا ، ایران و برنده پلی‌آف تیم های ولز ، اسکاتلند و اوکراین، در گروه C تیم های آرژانتین، مکزیک، لهستان و عربستان، در گروه D تیم های فرانسه، دانمارک ، تونس، برنده پلی‌آف امارات، استرالیا و پرو، در گروه گروه E تیم های اسپانیا، آلمان ، ژاپن و برنده پلی‌آف نیوزلند و کاستاریکا، در گروه F تیم های بلژیک، کرواسی، مراکش و کانادا، در گروه G تیم های برزیل، سوئیس ، صربستان و کامرون و در گروه H تیم های پرتغال، اروگوئه، کره جنوبی و غنا قرار گرفتند.

جیوانی اینفانتینو رئیس فیفا در مراسم پیش از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: سه میلیون نفر در قطر و میلیونها نفر در جهان می توانند از تلویزیون مسابقات را تماشا کنند و از سیاست مداران خواهش میکنم لطفا مسائلی مثل جنگ را تمام کنید و باید صلح در جهان برقرار شود مخصوصا با وجود جام جهانی که پیام آور صلح در جهان است.

علی دایی دومین گلزن برتر ملی جهان در این مراسم حضور داشت و یکی از نفراتی بود که قرعه تیم ها را از گوی ها بر داشت و در گروه بندی تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ نقش داشت.

براساس ساعت بازی های ایران در مرحله گروهی جام جهانی، بازی اول ملی پوشان ایران ساعت ۱۳ و۳۰ دقیقه به وقت ایران، دیدار دوم ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، بازی سوم ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه و دیدار چهارم ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۳۰ آبان تا یازدهم آذر، دور یک‌ هشتم نهایی از ۱۲ تا ۱۵ آذر، مرحله یک‌ چهارم روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر، بازی های دور نیمه نهایی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذرماه برگزار می شود و قهرمان بزرگترین آوردگاه فوتبالی دنیا، آذر مشخص خواهد شد.

میرشاد ماجدی، حسن کامرانی‌فر، حمیرا اسدی، دراگان اسکوچیچ و حمید استیلی بعنوان سرپرست، دبیرکل، مسئول امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران، سرمربی تیم ملی و مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر شدند.

دیوید بکام ستاره نه چندان دور فوتبال دنیا و انگلیس که در سالن قرعه کشی جام جهانی فوتبال در قطر حضور داشت گفت: این لحظه ای بزرگ و واقعا الهام بخش برای همه مردم قطر است و من همیشه در مورد میراث جام جهانی برای قطر و البته همچنین میراث این تورنمنت در هر کشوری صحبت کرده ام و این همان چیزی است که برگزاری جام جهانی برای یک ملت به ارمغان می آورد و این لحظه، الهام بخش است.

او افزود: جام جهانی فرصتی برای نشان دادن عشق به فوتبال، تاریخ و فرهنگ برای قطر است و حضور تعدادی از بزرگ ترین بازیکنان فوتبال در قطر لحظه بزرگی برای این کشور و منطقه خواهد بود و هواداران نیز تجربه بسیار خوبی خواهند داشت چرا که در گذشته تماساگران مجبور بودند برای تماشای مسابقات به شهرهای مختلف سفر کنند، اما در قطر آنها می توانند بیش از یک مسابقه در روز را تماشا کنند.

جیوانی اینفانتینو رئیس فیفا در مراسم پیش از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: سه میلیون نفر در قطر و میلیونها نفر در جهان می توانند از تلویزیون مسابقات را تماشا کنند و از سیاست مداران خواهش میکنم لطفا مسائلی مثل جنگ را تمام کنید و باید صلح در جهان برقرار شود مخصوصا با وجود جام جهانی که پیام آور صلح در جهان است.

 

کد خبر 182528

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید