جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۳:۱۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس بر لزوم آماده سازی فضای شهر متناسب با ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: امسال مردم و متدین شهر توقع دارند که رنگ و بوی دیگری در ماه مبارک رمضان در شهر و استان حاکم باشد.

به گزارش پیام خبر، دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان با بیان این که سازمان تبلیغات از هر جنبه‌ای که می‌داند از این فرصت معنوی استفاده کند تا رنگ و بوی شهر متناسب با ماه رمضان باشد، گفت: ۴۱۰ گروه جهادی در قالب ۵ هزار جوان زیر نظر بسیج سازندگی در ایام نوروز مشغول خدمت به مردم بودند و فعالیت‌های قابل توجه انجام دادند از این ظرفیت در کنار پایگاه‌ مقاومت مساجد و اصناف باید استفاده کرد تا فضای استان متفاوت شود.

  دکتر ایمانیه با بیان اینکه افراد بسیاری در استان این دغدغه را دارند که فضا متناسب با ماه مبارک باشد، افزود:  نمی‌خواهیم فضای حاکمیتی باشد باید فضای فرهنگی حاکم باشد، ۹۹ درصد کار باید به صورت فرهنگی انجام شود.   استاندار فارس با تاکید بر سنت حسنه افطاری دادن بیان کرد: این سنت همواره مورد تاکید پیامبر و اهل بیت(ع) بوده و مقام معظم رهبری نیز بر افطاری‌های ساده تاکید کردند که در همین جهت افطاری‌های ساده باید در مساجد رونق پیدا کند.   وی خطاب به اهالی مساجد در اجرای این سنت حسنه عنوان کرد: افطاری‌های ساده به دستگاه دولتی وصل نشود چون اگر مردمی باشد ماندگار است؛ مثال این جریان در موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین دیده می‌شود و بزرگترین مهمانی در اربعین قبل از کرونا رخ می‌داد پس افطاری‌های ساده در مساجد استان به صورت مردمی امکان‌پذیر است.   دکتر ایمانیه با بیان اینکه تاکید پیامبر(ص) بر دادن افطاری حتی با یک لیوان آب نشان از عمق تاثیرگذاری این جریان است، افزود: مردم همچنان اعتقاد عمیقی در امور دینی دارند.   استاندار فارس با تاکید بر ترویج قرآن و توجه به گسترش فضای قرآنی در استان در این ماه، گفت: قرار شده است که در نمایشگاه بین‌المللی یک نمایشگاه پررنگ قرآنی برگزار شود.   دکتر ایمانیه با تاکید بر توصیه به صله رحم در ماه مبارک رمضان افزود: با همکاری صداوسیما و استفاده از فضای مجازی یکی از روزهای ماه مبارک را برای صله رحم تبلیغ کنید تا مردم به دید و بازدید اقوام و خویشاوندان بپردازند و در سطح بالاتر از یکدیگر گره‌گشایی کنند.   وی با بیان اینکه در این ماه یک روز هم برای بزرگداشت یتیم قرار داده شود، تاکید کرد: اکرام ایتام در این ماه برجسته‌تر باشد و در کنار آن بزرگداشت کودکان و سالمندان در این ماه مورد توجه باشد همچنان می‌توان بزرگداشت بزرگان و پیشکسوتان استان را در یکی از روزهای ماه مبارک انجام داد.   استاندار فارس با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) درباره نگهداشت زبان در ماه رمضان گفت: یک روز را برای مقابله با گناهان زبان باید قرار داد و فرهنگش را در مساجد ترویج کرد.   نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه غبارروبی مساجد کار ارزشمندی است، افزود: این کار سبب رغبت بیشتر مردم برای حضور در مساجد خواهد بود و برای تعمیر، تجهیز و کمک به فعالیت‌های فرهنگی مساجد نیز کمک می‌شود.

 

کد خبر 182536

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید