جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ۱۶:۱۹
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در جنگل خلیل بیگ پهنه احیاء، تکثیر و پرورش ارسنجان متولد شد.

به گزارش پیام خبر، حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در جنگل خلیل بیگ پهنه احیاء، تکثیر وپرورش ارسنجان متولد شد.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با زایش این گوساله در سال جاری جمعیت این گونه ارزشمند به ۵۸ راس رسیده است.

وی گفت: تعداد گوزن زرد در این سایت به دلیل عدم وجود تعارضات از جمله  گونه پلنگ، فراهم شدن امنیت، تغذیه و توزیع علوفه در فصول خشک سال، پایش و گشت و کنترل و مدیریت بهینه و مطلوب رشد نسبتا مطلوب و خوبی داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان ادامه داد: پهنه  احیا، تکثیر  و پرورش گوزن از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد  فعالیت خود را عملا شروع که هم اکنون یکی از مناطق  های موفق در کشور در زادآوری این گونه منحصر بفرد است امنیت و پویایی یکی از شاخصه‌های منحصر بفرد این پهنه در بین سایر مناطق احیا و پرورش کشور و به عنوان منطقه  مولد در نظر گرفته شده  است.

 

کد خبر 182550

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید