پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ۱۶:۵۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت اداره اماکن گردشگری همچون اماکن زیارتی بصورت هیأت امنایی گفت: در این صورت درآمدهای اندک در همان حوزه با تصویب هیأت امنا هزینه گردد چرا که از عدالت به دور است که شهرداری تبدیل به ام المخارج اماکن گردشگری شود، اما در اداره و نظارت این اماکن، نقش نداشته باشد.

به گزارش پیام خبر، محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و شب‌های قدر، مقدرات یکساله بندگان خدا را رقم می‌زند و باید شهر شیراز در این ماه مبارک به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) سراسر معنویت باشد. وی افزود: از کمک مومنانه در این ماه مبارک که رسم امام علی (ع) و کمک به نیازمندان است نباید غافل شویم و دستگیری از نیازمندان باید در اولویت بیشتری در این ماه قرار بگیرد. هاجری با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، گفت: مدیریت شهری باید برای تحقق این مهم، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خرید از آنها را در اولویت قرار دهد. وی ادامه داد: چهار بوستان شهرداری شیراز در چهار نقطه شهر به شرکت‌های دانش بنیان باید اختصاص یابد و در حوزه پسماند، فضای سبز، شهر الکترونیک، ترافیک و حمل و نقل، آتش نشانی و ... می‌توان با سفارش دادن به شرکت‌های دانش بنیان از دانش، فناوری و دستاوردهای عملی آنها در مدیریت شهری استفاده کرد. هاجری تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر شیراز باید ضمن جمع بندی نیازهای خود در عرصه‌های مختلف از این شرکت‌ها خرید کنند و از شعار سال حمایت مطلوب داشته باشند. وی ضمن تشکر از میدان داری شهرداری و شورای شهر شیراز به مسافران نوروزی گفت: خوشبختانه در نوروز به ۲ میلیون نفر مسافر که به شهر مقدس شیراز، سفر کرده بودند توانستیم خدمات خوبی ارائه کنیم و شهردار شیراز که برای بازدید شبانه به بوستان‌ها سرکشی می کرد در ساعت سه و نیم دچار حادثه و شکستگی دست شد اما باز هم با دست شکسته سرکشی خود را برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران ادامه می‌داد. هاجری افزود: از تلاش‌های استانداری، نیروی انتظامی،علوم پزشکی، میراث فرهنگی، معاون گردشگری و زیارت استانداری و ... در این ایام قدردانی می‌کنیم و باید در خصوص ایجاد پارکینگ و زیرساخت‌ها برای توسعه بسترهای گردشگری و زیارتی سومین حرم اهل بیت (ع) تلاش بیشتری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اداره اماکن گردشگری همچون اماکن زیارتی بصورت هیات امنایی گفت: در این صورت درآمدهای اندک در همان حوزه با تصویب هیات امنا هزینه گردد چرا که از عدالت به دور است که شهرداری  تبدیل به ام المخارج اماکن گردشگری شود، اما در اداره و نظارت این اماکن، نقش نداشته باشد. هاجری از مجمع نمایندگان فارس خواست وزیر گردشگری و زیارت را احضار نموده و کمک به زیر ساخت های گردشگری و زیارتی را از ردیف بودجه های ملی طلب نمایند.

هاجری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بی نظیر مدارس شهر اشاره کرد و افزود: مدارس در تمامی مناسبت ها بعضاً راکد و بی مصرف است. لازم است با ریاست و محوریت استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش، برنامه ریزی شود تا ازتمامی ظرفیت های موجود مدارس در شیراز در اوقات غیر تحصیل دانش آموزان بهره برده شود، آموزشگاه های عمومی، ورزش های همگانی و توقفگاه های عمومی و محلی خودرو و... ظرفیت های خالی مدارس را مورد استفاده قرار دهند. باید انحصار برداشته شود، با اولویت به خانواده دانش آموزان از ظرفیت های خالی مدارس در طول شبانه روز استفاده شود. این عضو شورای شهر در ادامه از  شرکت آب و فاضلاب خواست برای بوهای بد و شامه آزار جنوب شهر، تا قبل از فصل تابستان، اقدامی عاجل انجام دهد.

هاجری ادامه داد: بهتر است با شهرداری کنارآمده تا با سرمایه شهرداری، تصفیه خانه های محلی و منطقه ای معروف به (لوکال) راه اندازی، پس از تصفیه از آبهای به دست آمده در گسترش فضای سبز محلات ومناطق و ارتفاعات استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به شب‌های قدر نیز گفت: با توجه به تنوع آب و هوا و استقبال مردمی در ایام ماه مبارک رمضان، می توان بسیاری از مراسم شب‌های قدر و انس با قرآن را در بوستان‌های محلی و منطقه‌ای شیراز برگزار کرد و سازمان فرهنگی، شهرداری مناطق و نواحی و حوزه‌های سپاه و بسیج می‌توانند تمام فضاهای شهری را با عطر و بوی معنوی و مناجات خوانی زیبنده سومین حرم اهل بیت (ع) کنند.

 

کد خبر 182942

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید