جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ۲۲:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روابط عمومی آستان قدس رضوی با اعلام حمله به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: حمله کننده به زائران روحانی دستگیر شده و موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود.

به گزارش پیام خبر، روابط عمومی آستان قدس رضوی روز سه شنبه اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

این روابط عمومی افزود: با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.روابط عمومی آستان قدس رضوی با محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و روحانیت معزز اعلام کرد: موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.
جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند
این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می کردند و امروز در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند. به گفته شاهدان عینی یکی از طلاب با نام حجت‌الاسلام محمد اصلانی با زبان روزه در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.
ضارب، وهابی بود؟ همچنین گفته می‌شود ساعت 14 ظهر امروز یک وهابی در صحن پیامبر اعظم (ص) به سه روحانی فعال مشهدی که در حاشیه شهر مشغول به افشای چهره خبیث وهابیت بودند حمله کردند. حمله مرگبار به چند زائر در حرم مطهر امام رضا (ع) و شهادت یک طلبه + تصاویر؛ خبر تکمیل می شود
فرماندار مشهد: موضوع در دست بررسی است
محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.
شهادت دومین طلبه حجت‌الاسلام پاکدامن دومین طلبه مضروب در حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) لحظاتی پیش به شهادت رسید.  تصاویر ۳روحانی مضروب حادثه حرم رضوی حجت الاسلام اصلانی و حجت‌الاسلام پاکدامن به شهادت رسیدند و روحانی سوم در اتاق عمل است. حمله مرگبار به چند زائر در حرم مطهر امام رضا (ع) و شهادت یک طلبه + تصاویر؛ خبر تکمیل می شود  ۵ تن در رابطه با حادثه حرم رضوی دستگیر شدند دادستان مشهد از دستگیری ۵ تن در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی خبر داد. یک نفر ضارب و ۴ نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند.

جزئیات جدید از حادثه

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا گفت: هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده‌اند. ضارب با نام (ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی است، نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد. حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد. حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

خبر فوت نفر دوم تکذیب شد

رئیس ستاد حاشیه شهر مشهد گفت: ۲ طلبه مصدوم حادثه امروز مشهد در بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی هستند و خطر از آن‌ها رفع شده است.  

فرماندار مشهد: ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده است

فرماندار مشهد گفت:بعدازظهر امروز فردی در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون فعال در شهر مشهد حمله می‌کند که طی این حادثه متاسفانه حجت‌الاسلام اصلانی یکی از این روحانیون مجروح شده به شهادت می‌رسد و ۲ نفر دیگر در بیمارستان تحت مراقبت هستند. داوری افزود: ضارب توسط زائرین و خادمین در صحنه دستگیر و به مقامات مسئول تحویل می‌شود تا مراحل تحقیقاتی از این فرد تکمیل و انگیزه وی مشخص شود. وی ادامه داد: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده است. فرماندار مشهد اظهار کرد: این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم با جدیت پیگیر نتایج آن هستیم و با عامل یا عوامل دخیل در حادثه برخورد قاطع خواهیم کرد. وی در پایان افزود: این حادثه تلخ را به خانواده شهید اصلانی و مردم مشهد تسلیت عرض می‌کنیم.   خبر در حال تکمیل.....

 

کد خبر 183078

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید