پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
پنج شنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا؛

آسمان لندن زیر سیطره کریم بنزما/ تحقیر چلسی در ورزشگاه استمفورد بریج

تیم رئال مادرید اسپانیا با درخشش گلزن فرانسوی خود کریم بنزما، چلسی را در خانه أش درهم کوبید و گام بلندی برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برداشت.

به گزارش پیام خبر، در شب دوم از دور رفت مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های اروپا،تیم چلسی انگلیس در ورزشگاه استمفورد بریج مقابل رئال مادرید اسپانیا هیچ حرفی برای گفتن نداشت و شاگردان کارلو آنجلوتی با نتیجه ۳-یک لندن را پیروز به مقصد مادرید ترک کردند.

رئال از همان نیمه نخست تیم زهر دارتری نسبت به چلسی نشان داد و در دقیقه ۲۱ روی حرکت تماشایی وینیسیوس جونیور با کریم بنزما گل اول وارد دروازه ادوارد مندی شد.

تنها ۳ دقیقه بعد و در دقیقه ۲۴ روی ارسال لوکا مودریچ ، کریم بنزما باز هم توانایی هایش در امر گلزنی را نشان داد و با ضربه سری تماشایی گل دوم خود را وارد دروازه چلسی کرد.

در ادامه نیمه نخست چلسی برای جبران گل های خوردن به سمت دروازه رئال مادرید حمله ور شد و تلاش بازیکنان این تیم در دقیقه ۴۰ روی ارسال جورجینیو و ضربه تمام کننده کای هاورتز نتیجه داد تا این نیمه ۲-یک بسود نماینده اسپانیا به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم و دقیقه ۴۶ باز هم گلزن قهار فرانسوی کریم بنزما روی اشتباه مندی دروازه بان چلسی موفق شد هت تریک کند و امیدهای تیم میزبان را برای به تساوی کشاندن دیدار نا امید کرد.

در ادامه توخل سرمربی چلسی روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی و مورد غضب خود را وارد زمین کرد و این تعویض ورق را برای این تیم برگرداند تا رئال به لاک دفاعی فرو رود اما موقعیت های چلسی با بی دقتی مهاجمان و درخشش تیبو کورتوا سنگربان مادریدی ها، یکی پس از دیگری از دست رفت تا رئال مادرید با پیروزی ۳-یک در خانه حریف گام بلندی برای صعود به مرحله نیمه نهایی بردارد و انتقام شکست فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را که موجبات حذف رئال لیگ قهرمانان عروپا شد را از آبی های لندنی بگیرد.  

کریم بنزما به چهارمین بازیکن لیگ قهرمانان تبدیل شد که پس از لوئیز آدریانو، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی توانست در دو بازی پیاپی هت تریک کند و با ۸۲ گل زده چهارمین بازیکنی لقب گرفت که از مرز ۸۰ گل در این رقابت ها عبور کرد.

در دیگر دیدار دور رفت شب دوم این مسابقات ویارئال اسپانیا در ورزشگاه خانگی اش با تک گل دانجوما که در دقیقه هشت نیمه نخست وارد دروازه مانوئل نویر شد، بایرن مونیخ را یک-صفر شکست داد تا امیدوار باشد در مونیخ با حذف بایرن، شگفتی بزرگ دور یک چهارم را رقم بزند هرچند جولیان ناگلزمن و بازیکنانش در خانه همیشه نشان دادند به هیچ حریفی مجال نخواهند داد.

بازی های دور برگشت شب دوم این رقابت ها سه شنبه ۲۳ فروردین ماه برگزار می شود که رئال مادرید در ورزشگاه برنابئو به مصاف چلسی خواهد رفت و بایرن مونیخ به میزبانی ورزشگاه آلیانز رودرروی ویارئال قرار می گیرد.

 

کد خبر 183246

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید