شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ۱۷:۳۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات از اجرای سامانه یکپارچه سازی اسناد شهرداری خبر داد و گفت: این سامانه جهت دریافت، طبقه‌بندی، نگهداری، بازیابی و ذخیره‌سازی و همچنین کاهش استفاده از کاغذ است.

به گزارش پیام خبر، مهدی نصیری با بیان اینکه هدف استفاده از این سیستم برطرف کردن مشکلات موجود در سسیتم‌های مدیریت اسناد سنتی است گفت: سامانه مدیریت اسناد سامانه ای جهت دریافت، طبقه‌بندی، نگهداری، بازیابی و ذخیره‌سازی و همچنین کاهش استفاده از کاغذ می باشد. نصیری با بیان اینکه سامانه الکترونیک مدیریت اسناد، نرم افزاری است که به کاربران امکان ذخیره سازی و پیگیری انواع اسناد و مدارک را، به صورت الکترونیکی وهوشمند می دهد افزود: این سامانه‌ علاوه بر نامه و مستندات مرسوم سازمانی، شامل موارد جدیدی از جمله مستندات در گردش سایر نرم‌افزارهای مرتبط، فکس و نامه‌های پست الکترونیکی می‌باشد. معمولاً در سیستم مدیریت اسناد، بخش وسیعی از گردش مکتوبات، از مراحل آغازین تولید تا امضا و ارسال الکترونیکی تحت پوشش قرار می گیرد. عضو شورای اسلامی شهرشیراز اضافه کرد: از خصوصیات مهم سیستم مدیریت اسناد، تسهیل ارتباطات مکتوب همچنین ارتباط با سایر سازمان‌ها می‌باشد. نصیری در ادامه گفت: در شهرداری شیراز اسناد مهمی مانند اسناد حقوقی ، املاک و ... وجود دارد که نگهداری آنها بسیار حایز اهمیت است. با توجه به اینکه اسناد غیر الکترونیک عمر محدودی دارند باید به صورت الکترونیکی از آنها را نگهداری کرد. وی افزود: همچنین برای بررسی ساده تر روند و سابقه اسناد نگهداری الکترونیکی باید به صورت متن باشد که تبدیل اسناد به متن الکترونیکی با کمک هوش مصنوعی قابل انجام است.

 

کد خبر 183445

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید