پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ۱۹:۵۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس بر ایجاد پنجره واحد مجوزدهی به شرکت‌‌های دانش‌بنیان و همچنین مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش پبام خبر،دکتر محمدهادی ایمانیه در جمع مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن شنیدن مسائل و مشکلات آن‌ها دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلات و رفع موانع این شرکت‌ها صادر کرد. نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به حضور سه گروه در این نشست، اظهار داشت: در این جلسه شرکت‌هایی که مشغول به کار هستند اما مشکلاتی دارند، شرکت‌هایی که فعال شده‌اند مجوز هم دارند اما به دلیل وجود مشکلات تعطیل شده‌اند و گروه سوم کسانی که تلاش کرده‌اند شرکتی راه‌اندازی کنند اما به نتیجه نرسیده‌اند دعوا شده‌اند تا به مشکلات‌شان رسیدگی شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه نباید تنها به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دل خوش کنیم، گفت: انجام کار اصلی، ریشه‌دار و ماندگار مهم است که نتیجه‌بخش باشد و به کارآفرینی منجر شود.
او در این راستا به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه با محتوای مشخص تاکید کرد و از لزوم ایجاد پنجره واحد مجوزدهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
نماینده عالی دولت در فارس، گفت: مرکز رسیدگی به مشکلات این واحدها نیز باید به صورت اختصاصی به‌عنوان پناهگاهی برای مراجعه و رفع و رجوع مشکلات ایجاد شود.
دکتر ایمانیه ایجاد دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه، کشاورزی و دانشگاه، خدمات و دانشگاه و گردشگری و دانشگاه را لازم دانست و در ادامه گفت: در حوزه مشکلات بانکی نیز با توجه به نگاه‌های جدید حاکم در دولت این حوزه سامان‌دهی خواهد شد.
وی با اعلام فرجه یک هفته‌ای تا آخر فروردین‌ماه خواستار ارائه بسته‌ای شد که بتواند راهکارهای ارائه خدمات به این شرکت‌ها را بر اساس قوانین و تبصره‌های موجود مشخص کند.
استاندار فارس همچنین نسبت به اختصاص فضای فیزیکی به پارک علم و فناوری فارس جهت افزایش فضا به صورت متصل یا منفصل قول مساعد داد و افزود: مشکل فضای فیزیکی پارک را حل خواهیم کرد اما همه چیز با افزایش فضا حل نمی‌شود؛ بلکه باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر هم اقدام کنیم.
وی افزود: در این راستا، همچنین نیاز است که سرمایه‌داران و سرمایه گذاران را توجیه کنیم تا در این مسیر گام بردارند.
نماینده عالی دولت در استان فارس خطاب به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: طرح باید آنقدر قوی و محکم باشد که شما را معطل اخذ تسهیلات نکند؛ بلکه سرمایه‌گذاران را به سمت شما بکشاند.
دکتر ایمانیه امید را لازمه پیشرفت در این مسیر دشوار دانست و عنوان کرد: قطعا هیچ مسلمانی نباید ناامید باشد؛ بنابراین با انگیزه و پُرامید تذکرها را بدهید و راهنمایی کنید تا ما نیز مسیر را برای پیشرفت شما هموار کنیم.

 

کد خبر 183601

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید