به گزارش پیام خبر، «ایمان فرهمندی» با بیان اینکه در بحث نام گذاری چند نکته مدنظر است که حضرت آقا به شورای شهرها هم تکلیف کردند اظهارکرد:برای زنده نگه داشتن نام یاد شهدا خیابان ها و کوچه ها به نام شهدا نامگذاری شود در همین خصوص با توجه به حمله ترویستی که در حرم مطهر اتفاق افتاد و احساسات مردم شهید پرور مشهد را جریحه دار کرد، مردم از ما توقع داشتند واکنش مناسبی انجام دهیم. رئیس کمیسیون عمران شهرداری مشهد تاکید کرد:با توجه به این اتفاق در حرم مطهر ما در مسیر احساسی تصمیم نگرفتیم و در چارچوب طرح دو فوریتی و با بررسی انجام شده در کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری بررسی ها و پژوهش های لازم انجام شد که نام بلوار صبا به نام شهید اصلانی و نام بلوار پانیذ به نام شهید دارایی نام گذاری شود. وی افزود: سیاست شورای ششم حفظ هویت محلات قدیمی مشهد است و برای اینکه محلات که دارای هویت های تاریخی هستند دچار خدشه فرهنگی و هویتی برای مردم مشهد نشود، شورا اسامی معروف و تاریخی را تغییر نخواهد داد با توجه به اینکه پهنه خدمتی شهید اصلانی در بلوارصبا و پهنه خدمتی شهید دارایی در بلوار پانیذ قرار داشت و این دو بلوار برای مردم حساسیت زیادی در خصوص تغییر نام وجود نداشت ما این دو بلوار را به نام این دو شهید عزیز نامگذاری کردیم. فرهمندی گفت: این وامها با دلار سه هزار تومانی اخذ شده و بازپرداخت آن را باید با دلار ۲۸ هزار تومانی انجام دهیم که مشکلات فراوان برای شهرداری مشهد ایجاد خواهد کرد و امیدواریم برای استمهال دوباره بازپرداخت این وامها به توافق برسیم. رئیس کمیسیون عمران شهرداری مشهد گفت: در دوره گذشته بی نظمی مالی و مدیریتی زیادی وجود داشت و پروژهها بدون مطالعه یا در حال اجرا طراحی آنها انجام میشد؛ اکنون در حال بازسازی پروژهها هستیم و پروژههای نیمه تمام را بر اساس اولویت آنها انجام میدهیم که بر همین اساس تقاطع خلیج فارس در سه یا چهار هفته آینده به بهره برداری میرسد. وی تصریح کرد: انجام پروژهها باید بر اساس الویت شان انجام شوند و تمرکز اصلی شورا در این دوره تمرکز بر حاشیه شهر و سرازیری منابع در حاشیه شهر است، در بحث حمل و نقل مدیریت شهری با دو مقوله آلودگی هوا و ترافیک روبرو هستیم یک سوم کل بودجه عمرانی مدیریت شهری مربوط به پروژههای خطوط قطار شهری و خرید اتوبوس است و ۷۰ درصد آلودگی هوا بهعلت حمل و نقل و سهم اتوبوسها در آلودگی هوا تنها ۱/۳ درصد است. فرهمندی گفت: برای کم شدن از میزان آلودگی هوا بهخصوص در محدوده مرکزی بافت مشهد و زیر گذر حرم باید اقدامات جدی انجام شود و تمرکز بر روی سفر با خودرو پاک باشد و تامین الزامات خاص آلودگی هوا و ترافیک باید مدیریت شود. بر همین اساس از اتوبوسهای برقی اردیبهشت ماه رونمایی شد درحالیکه هنوز در مشهد اتوبوس برقی نداریم؛ اکنون این اتوبوسها در مرحله تست و آزمون هستند؛ و منتظر تایید وزارت صمت هستیم. رئیس کمیسیون عمران شهرداری مشهد گفت: بر اساس آخرین پیگیریهای شورای شهر صد دستگاه اتوبوس برقی را در دستور کار داریم قیمت و سرمایه گذاری در بخش اتوبوسهای دیزل عادی چهار میلیارد و هفتصد است و برقی نزدیک به ده میلیارد تومان است.