جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
شنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ۱۷:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نخستین نشست از سلسله جلسات دورهمی هنرمندان تئاتر در شیراز با عنوان « دیالوگ» در اولین قرار به بررسی پدیده نمایشنامه خوانی خواهد پرداخت.
به گزارش پیام خبر، احمد وامق مدیر عامل موسسه هنرهای نمایشی فارس با اعلام این خبر افزود: نیاز به جلساتی جهت گفتگو و دیدار هنرمندان از پیش احساس می شد و متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی سالنها این برنامه در سال قبل محقق نشد اما در سال جدید این نشست ها بصورت مستمر و با حمایت موسسه هنرهای نمایشی فارس و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همت گروه های نمایشی شیراز از سه شنبه ۳۰ فروردین ماه در تماشاخانه استاد هودی برگزار می شود.
وامق افزود: طرح جامع برگزاری این پاتوق تئاتری به تمامی شعب شهرستان استان فارس ارائه می شود تا بزودی این جلسات با محوریت ارتباط صمیمی و گفتگو میان اهالی تئاتر در تمام استان راه اندازی و اجرا شود.
نوید جعفری نایب رییس و مسئول منطقه مرکزی و شیراز موسسه هنرهای نمایشی فارس در این باره گفت: از اولین روزهای حضور  جناب حمید رضا قانعی در سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در شیراز و گفتگوهای صورت گرفته  نیاز به جلسات و محلی برای برای گردهمایی صمیمانه هنرمندان تئاتر مطرح و  بسیار بر این اصل تاکید شد،  در زمستان ۱۴۰۰ طرح اولیه این جلسات با برنامه ریزی دو هفتگی آماده شد که به دلیل همزمانی با چند جشنواره در سطح استان به سال جدید موکول شد.
جعفری در ادامه افزود: در سال جدید و پس از جلسه هیات مدیره موسسه هنرهای نمایشی فارس با پیشنهاد اعضای هیات مدیره طرح قوام بیشتری پیدا کرد و مقرر شد این نشست ها با میزبانی گروه های نمایشی شیراز برنامه ریزی و برگزار شود.
نایب رییس موسسه هنرهای نمایشی فارس افزود: در اولین نشست که روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه برگزار می شود مبحث نمایشنامه خوانی و آسیب ها و فرصت ها با حضور هنرمندان با سابقه استاد نادر شهسواری و اصغر زیبایی نژاد برگزار و در این نشست میزبان نظرات و آرای سایر هنرمندان خواهیم بود.
نایب رییس موسسه هنرهای نمایشی فارس در خاتمه ضمن قدردانی از همدلی گروه های نمایشی استان فارس افزود: جهت ارتقا سطح کمی و کیفی این نشست ها موسسه هنرهای نمایشی فارس از تمامی هنرمندان جهت ارائه‌ی طرح ها پیشنهادات و انتقادات سازنده استقبال می کند.

 

کد خبر 184577

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید