پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
سه شنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۷ ۲۳:۰۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به تسویه مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان شهریور گفت: ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال سهم بیمه استان فارس است که تا شهریور ۹۷ کلیه مطالبات بیمارستان ها تسویه شده و ۷۰ درصد مطالبات بخش های دولتی مهر و آبان نیز پرداخت شده است.

فرهاد لطفی، امروز (سه شنبه ۴ دی) در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر در پنج صندوق مختلف بیمه سلامت عضو هستند، گفت: صندوق های کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، سایر اقشار، ایرانیان و بیمه همگانی به ارائه خدمات بیمه سلامت می پردازند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس، عنوان کرد: اعضای صندوق روستاییان با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ نفر شامل ۶۰ درصد جمعیت بیمه ای را تشکیل می دهند و ۲۰ درصد هم بیمه همگانی هستند که این دو گروه هیچ حق بیمه ای را پرداخت نمی کنند.

وی افزود: ۳۶۵ هزار نفر عضو صندوق کارکنان دولت شامل ۱۵ درصد، چهار درصد عضو صندوق ایرانیان و یک درصد عضو صندوق سایر اقشار هستند.

لطفی با بیان اینکه در سازمان بیمه سلامت بیشتر حق بیمه ها را دولت پرداخت می کند، تصریح کرد: پایداری منابع بیمه سلامت وابسته به کمک دولتی است، یکی دیگر از اقدامات بیمه سلامت تحت پوشش قرار دادن بیماری های خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و دیابت است که در استان فارس به ۶ هزار نفر می رسند و اولویت با داروی ایرانی است.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: در طرح پزشک خانواده یک هزار و ۲۰۰ پزشک خانواده شهری و ۴۳۲ پزشک خانواده روستایی در حال فعالیت هستند که چهار هزار نفر نیروی درمانی به ارائه خدمات پزشکی در سطح استان می پردازند.

وی با اشاره به دیرکرد مطالبات مراکز درمانی از بیمه سلامت، گفت: طبق تفاهم نامه با مراکز دولتی ۷۰ درصد هزینه علی الحساب و ۳۰ درصد بعد از ارائه سند پرداخت می شود و با توجه به اینکه منابع بیمه سلامت، دولتی است سقف ریالی برای درمان درنظر گرفته شده و این سقف بر اساس عملکرد سال گذشته هر استان تعیین شده است.

لطفی با بیان اینکه بیمارستان مکلف به پذیرش بیمارهای اورژانسی است، عنوان کرد: هزینه ها باید در چارچوب اعتبارات باشد و بیمارستان های مکلف به مدیریت بیماران اورژانسی بر اساس اولویت ها هستند، بیمارستان ها باید از دریافت سهم بیمه اطمینان داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی کرده و خدمات ارائه دهند.

مدیرکل بیمه سلامت متذکر شد: بیمه شدگان بدون پرداخت حق بیمه فقط از مراکز دولتی می توانند خدمات دریافت کنند، بیمارستان ها باید بر اساس سقف مالی مورد قرارداد بیمه برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال سهم بیمه استان فارس است، تاکید کرد: تا شهریور ۹۷ کلیه مطالبات بیمارستان ها از بیمه سلامت تسویه شده و ۷۰ درصد مطالبات بخش های دولتی مهر و آبان نیز پرداخت شده است، همچنین در بخش خصوصی به غیر از داروخانه ها تا شهریور ماه مطالبات به صورت صد درصد و مهر ماه به صورت ۶۰ درصد پرداخت می شود.

لطفی با اشاره به بدهی های بیمه سلامت در سال ۹۶ به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال، گفت: بدهی داروخانه ها کاملا تسویه می شود اما مقداری بدهی متعلق به ۹ ماه سال ۹۶ بخش خصوصی باقی می ماند، ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده شهری تا پایان شهریور پرداخت شده و مابقی به زودی تسویه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به فعالیت پنج دانشگاه علوم‌ پزشکی در فارس و ارائه خدمات در بخش دولتی، اظهار کرد: با تخصیص بودجه از صندوق توسعه ملی، بدهی به بخش های خصوصی پرداخت می شود، در راستای حل مشکلات جلساتی با انجمن ها برگزار شده است.

وی با اشاره به لغو قرارداد یک طرفه از بخش خصوصی در سال گذشته، گفت: به جای بیمارستان ها سهم بیمه به بیماران پرداخت می شود و جلساتی با انجمن های بیمارستان های خصوصی برگزار شده تا قراردادها دوباره انعقاد شود.

لطفی با اشاره ۶ محور بیمه سلامت، بیان کرد: سامانه پاسخگویی «۱۶۶۶» آماده پذیرش انتقادات و شکایات هستند و در ساعات اداری پاسخگو خواهند بود و یک هفته روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ معاونان مستقیما پاسخگو خواهند بود.

 

کد خبر 18489

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید