جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استاندار فارس با تاکید بر اینکه موافق رشد بیش از ۵٠ درصد عوارض ساختمانی در شیراز نیست گفت: افزایش ۴۰۰ یا ۶۰۰ درصدی که در برخی بخش ها ایجاد شده برای مردم قابل تحمل نیست و هیچ استدلالی را هم قبول نداریم.

به گزارش پیام خبر، محمد هادی ایمانیه در شورای مسکن استان با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص افزایش عوارض سهم خدمات گفت: به هیچ وجه موافق افزایش بیش از ۵۰ درصد این عوارض نیستیم.

استاندار فارس افزود: افزایش ۴۰۰ یا ۶۰۰ درصدی که در برخی بخش ها ایجاد شده برای مردم قابل تحمل نیست و هیچ استدلالی را هم قبول نداریم.
وی با بیان اینکه این مصوبه از سوی فرمانداری شیراز رد شده و به شورای حل اختلاف رفته است اظهار داشت: اگر نیاز باشد شورای حل اختلاف را تشکیل خواهیم داد و آن ۵۰ درصد را هم پس خواهیم گرفت.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه گفت:باید جایگاه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن بهبود یابد چون زیبنده استان فارس با توجه به ظرفیت‌های استان نیست در جایگاه‌های انتهای کشور باشد.
به گفته وی،طرح نهضت ملی مسکن می تواند یا در بافت فرسوده شهرها به ویژه در شهر شیراز و با زمین هایی که امکانات و تاسیسات به آنها نزدیک است اجرا شود. ایمانیه ، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای رتبه فارس در زمینه اجرای این طرح در کشور ادامه داد: دست اندرکاران امر هرچه می‌توانند در جهت ساخت مسکن روستایی کار کنند تا در کنار اقدام قرارگاه اشتغال بتوانیم مهاجرت از روستاها را کاهش دهیم و حتی معکوس کنیم. او اظهار داشت: کسی که از روستا مهاجرت کرد بازگرداندن او سخت خواهد بود و تشویق و ترغیب افراد مهاجر به بازگشت به روستا نیازمند دو زیرساخت مسکن و اشتغال است. استاندار فارس، با اشاره به اشتغال ۲۷ هزار نفر در شهرک صنعتی شیراز گفت: اگر در نزدیک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز شهرک مسکونی ساخته شود، هم در کاهش ترافیک و هم زمان و هزینه کارکنان این شهرک که ممکن است روزانه مجبور باشند برای رسیدن به محل کار کیلومترها طی کنند موثر خواهد بود. استاندار فارس، ورود بخش خصوصی به طرح نهضت ملی مسکن را حیاتی دانست و گفت: تمام مجموعه ها و دستگاه های ذی ربط همکاری کنند تا این اتفاق بیافتد. ایمانیه افزود: در پروژه های نهضت ملی مسکن ساخت مسجد و آموزشگاه و دیگر امکانات نیز مورد توجه باشد و به ویژه ساخت مسجد توسط پیمانکار و سازنده همزمان با پروژه اجرا و تکمیل شود.

 

کد خبر 186126

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید