پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ۲۱:۵۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: مردم می توانند هرگونه اضافه پرداختی و یا درخواست برای مبلغ اضافی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، و مطمئن باشند که ما پیگیری می کنیم.
به گزارش پیام خبر،دکتر علیرضا رحیم نیا، در مورد پدیده زیرمیزی و تخلف معدودی از پزشکان، بیان کرد: تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیرمیزی کنند، نسبت به جمعیت جامعه پزشکی، بسیار محدود است و توسط معاونین درمان دانشگاه ها و سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز وزارت بهداشت بحث زیرمیزی است، افزود: پدیده زیرمیزی بیشتر به همکارانی مربوط می‌شود که جراحی‌ها را انجام می‌دهند؛ مردم عزیزمان باید بدانند که بهترین راهکار، محدود کردن فعالیت این افراد است. ما در اکثر رشته ها پزشکان خوشنامی داریم که اعمال جراحی را با تعرفه های دولتی انجام می دهند و بیمار هزینه اضافی پرداخت نمی کند. مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: هموطنان عزیز می توانند گزارش موارد را به داخلی ۵ سامانه ١٩٠ اطلاع دهند. این سامانه توسط اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و اداره نظارت بر درمان معاونت درمان، رصد می شود. لذا مردم عزیز می توانند هرگونه اضافه پرداختی و یا درخواست برای مبلغ اضافی را به این سامانه اطلاع دهند، و مطمئن باشند که ما پیگیری می کنیم، خاطیان علاوه بر اینکه هزینه اضافی را باز می‌گردانند، به تعزیرات نیز معرفی می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

کد خبر 186163

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید