پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه ۴۱۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، ثبت نام کرده اند افزود: شهر جدید صدرا با ۱۲۵ هزار ثبت نام صدرنشین متقاضی مسکن است و پس از آن شهر مرودشت با ۲۷ هزار ثبت نام دومین شهر پر متقاضی در استان فارس است.
به گزارش پیام خبر،«محمودرضا طالبان» ضمن اعلام ثبت نام ۴۱۴ هزار نفردر طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد: تاکنون ۳۷ درصد پالایش‌ها انجام شده و سهمیه استان فارس ۲۸۰ هزار واحد است  که تعداد ثبت نامی‌ها بیش از سهمیه استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مورد تامین زمین، گفت: اکنون در استان فارس حدود دو هزار هکتار زمین احصا شده است و در حدود یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار در مراحل تهیه نقشه و آماده سازی قرار دارد. در این راستا برای مابقی اراضی پروژه تعریف شده و برای طرح اقدام ملی نزدیک به ۲۰ هزار واحد پروژه آغاز شده است .
وی بیشترین ثبت نامی استان را برای شهر جدید صدرا دانست و افزود: شهر جدید صدرا در شیراز با ۱۲۵ هزار ثبت نامی صدرنشین و متقاضی ثبت نام در استان است و پس از آن شهر مرودشت با ۲۷ هزارثبت نام دومین شهر پر متقاضی است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان درمورد نحوه ساخت مسکن نیز افزود: در شهرهای کوچک که مشکل زمین وجود ندارد قطعات به صورت دو طبقه و چهار واحدی خواهد بود ولی در شهرهای شیراز، مرودشت، کازرون، فسا و جهرم که به شدت کمبود زمین وجود دارد، واحدهای مسکونی به صورت چهار طبقه یا ۶ طبقه ساخته خواهد شد. در شهر شیراز این احتمال وجود دارد که تعداد طبقات افزایش یابد.
طالبان در مورد شهر جدید صدرا نیز خاطر نشان کرد: این شهر یکی از پیشروترین شهرهای کشور بوده که با داشتن همه امکانات رفاهی برای شهروندان، زندگی در آن جاری است .شهر جدید صدرا در دهه هفتاد با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد؛ شهری که در غرب شیراز واقع شده  است و حدود ۲۰ کیلومتر با مرکز کلانشهر شیراز فاصله دارد. مجموع پروژه‌های حمایتی ساخت مسکن در کل کشور که اکنون عملیات ساخت آن در حال اجراست، ۵۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن و ۳۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن است، همچنین ۱۰۸ هزار واحد طرح خودمالکی  برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
وظیفه دولت ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال است که در مسکن شهری معادل سالی ۸۰۰ هزار واحد می‌شود و ۲۰۰ هزار واحد دیگر ساخت مسکن روستایی است؛ دولت اکنون از  سقف ساخت‌وساز مسکن شهری جلوتر است.

 

کد خبر 186684

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید