چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
یکشنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۳:۵۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت:شهردار و مجموعه شهرداری شیراز با شتاب بیشتری بر مسیر ریل‌گذاری شده کمیسیون عمران اقدام کنند تا کلان‌شهر شیراز در ایام خدمت شهردار شیراز از مسیر توسعه باز نماند.

به گزارش پیام خبر،علیرضا اسکندری،در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی این شورا گفت: با شروع به کار شورای ششم، توسعه همه جانبه و عدالت‌محور با اجرای پروژه‌های عمرانی در سطوح مختلف در دستور کار کمیسیون عمران شورا قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بر اساس همین رویکرد در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ شاهد جهش در بودجه عمرانی برای اقدامات شهرداری در اجرای سیاست‌گزاری شورا شهر بودیم. هر چند که انتظار می‌رود با حجم تکالیف عمرانی و اهتمام بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به‌عنوان سرمایه‌های شهر، شهردار و مجموعه شهرداری شیراز با شتاب بیشتری بر مسیر ریل‌گذاری شده کمیسیون عمران اقدام کنند تا کلان‌شهر شیراز در ایام خدمت شهردار شیراز از مسیر توسعه باز نماند. اسکندری ادامه داد: در طول ۹ ماه از عملکرد کمیسیون عمران شورا حسب وظیفه و بر اساس نیازسنجی شهر شیراز تاکنون تعداد ۳۸ طرح از کمیسیون عمران به عنوان تکالیف به شهرداری ابلاغ و همچنین تعداد ۲۲ طرح از کمیسیون جزو مصوبات شورای شهر جهت پیگیری و اجرا به شهرداری شیراز محول شد. اکنون اینکه شهرداری چقدر در مسیر اجرای این پروژه‌ها گام برداشته است این موضوع را حائز اهمیت‌تر کرده است . رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به شهردار گفت: چرا پس از گذشت ۹ ماه از عمر این دوره و ابلاغ ۶۰ مصوبه و تصمیم شورا و کمیسیون عمران تا این تاریخ تنها ۳ مورد توسط شهرداری محقق شده است. معتقدم پاسخگویی، لازمه یک شهر توسعه یافته و همراهی شهروندان در این مسیر است . وی بیان کرد: اجرای پل شیشه‌ای علی‌بن حمزه(ع) در محور عرفان، پروژه باغ ملی، پروژه آتش نشانی گویم، پروژه فرهنگسرای معلولین، ساماندهی رودخانه خشک و چنار راهدار، پروژه ساماندهی و تعریض محور گویم، تقاطع جمهوری، پروژه سردار سپهبد شهید سلیمانی، پروژه سینما جوان و بررسی عملکرد سامانه PMS و ارتقای کیفیت آسفالت تنها و بخشی از تصمیمات کمیسیون عمران شورای شهر شیراز است که این کمیسیون به عنوان نقشه راه برای توسعه شهر به شهرداری ابلاغ کرده و منتظر ارایه گزارش عملکرد شهرداری است . اسکندری یادآور شد: به اطلاع شهروندان می‌رسانیم که در تقویم کاری شورا و کمیسیون عمران اجرای  ۴۵ پروژه تا سال ۱۴۰۴ برای شهر شیراز برنامه‌ریزی شده است که ۸ پروژه با اهمیت ویژه و ستاره‌دار معرفی شده است که شامل  ساماندهی ورودی محور شمال غرب گویم، تقاطع قصردشت، پروژه حضرتی، پروژه نواب صفوی، تقاطع میثم، بزرگراه سردار شهید سلیمانی و پروژه  تقاطع جام جم  است. وی اظهار کرد: با توجه به اخبار پیشرفت عملیات اجرایی آزاد راه شیراز ـ اصفهان و افتتاح این پروژه در اینده نزدیک  و انتقال ترافیک ورودی این آزاد راه به محور شمال غرب همچنین ایجاد ترافیک ناشی از تعصیلات آخر هفته در این مسیر، تصمیم بر این شد که ساماندهی ورودی محور شمال غرب گویم در لیست پروژه ستاره  شورا قرار بگیرد و شهرداری نسبت به  تملک و اجرا  اقدام کند. رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه ساماندهی این محور علاج پیش از واقع است، گفت: با ساماندهی این محور مجبور نیستیم مسافران آزاد راه کریدور شمال به جنوب کشور در پشت دروازه‌های شهر در ترافیک معطل نگه داریم، از سوی دیگر با ساماندهی این محور ساکنان اقمار محور گویم و شهروندانی که قصد عبور از این مسیر جهت تردد به سمت شهرهای شمال استان را  دارند با حجم ترافیک زیاد آزرده خاطر نمی‌کنیم لذا از  شهرداری شیراز درخواست داریم بدون وقفه و معطلی در اجرای این پروژه مهم اهتمام به خرج دهد و گزارش عملکرد خود را در صحن علنی شورا  ارایه کند. اسکندری در پایان تاکید کرد: وقت آن است که شهروندان بعد از گذشت حدود ۸ ماه از فعالیت شهردار شاهد عملکرد درخور بودجه عمرانی تخصیص یافته به شهر باشند.

 

کد خبر 186707

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید