جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۵۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به عنوان دبیرخانه ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برنامه های متعدد علمی را از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند ماه سال گذشته برگزار کرده بود که در همین مسیر سخنرانان و اساتید علمی ستاد بزرگداشت نظامی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش پیام خبر، برنامه های یاد شده که در سطح ملی بودند با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مرکز پژوهش های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و همچنین انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه فارس برگزار شد. در این سلسله برنامه های علمی در کنار سخنرانی های انجام شده، دانشجویان دکتری بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز آثار نظامی را بازخوانی کردند.

در مراسم تجلیل و قدردانی که به همین منظور در سالن سعدی بخش زبان و ادبیات فارسی برگزار شد مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا خوش اقبال دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت نظامی در استان فارس حضور داشتند.

از اساتید همراه در این هفته محمد حسین کرمی رییس بخش زبان و ادبیات فارسی و زهرا ریاحی زمین رییس مرکز پژوهش های زبان وادبیات فارسی دانشگاه شیراز و رضایی دشت ارژنه رییس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه شیراز حضور داشتند و از ایشان و دیگر اساتید بخش که در نشست های تخصصی ستاد بزرگداشت حکیم نظامی همراه بودند تجلیل شد.

در این نشست ها چهار استاد برجسته از دانشگاه های خارج از استان فارس نیز شرکت داشتند که لوح تقدیر و هدایای آنها ارسال شد.

در این برنامه ابتدا امیدبخش قدردانی خود و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرد و استمرار این برنامه ها و همکاری را با مراکز علمی و  دانشگاهی را به فال نیک گرفت. در ادامه غلامرضا خوش اقبال به عنوان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت حکیم نظامی قدردانی ویژه ای از همکاری بخش زبان و ادبیات فارسی؛ مرکز پژوهش های زبان و ادبیات فارسی و انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه شیراز کرد و با توجه به نگاه متعالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تداوم همکاری های علمی و دانشگاهی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد و این دست برنامه ها را نقطه مشترک برای تعالی استان و فرهنگ ادبی استان فارس و شهر شیراز دانست.

زهرا ریاحی زمین به عنوان رییس مرکز پژوهش ها و رضایی دشت ارزنه به عنوان رییس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی شعبه فارس و محمد حسین کرمی رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز تشکر و قدردانی از همکاران علمی و همه کسانی که در روند تعالی ادبیات ایران به ویژه برنامه بزرگداشت حکیم نظامی در استان فارس داشتند اعلام داشته و بر تداوم همکاری ها تاکید کرد.

 

کد خبر 186917

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید