جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: نهضت سواد آموزی از طریق ایجاد حلقه های کتابخوانی و طرح «خواندن و خانواده» به ترویج مطالعه پرداخته است که پنج هزار و ۸۰۰ نفر در این جلقه ها شرکت کردند.

ابراهیم نوروزی، در سومین نشست کتابخوان ویژه نوسوادان با بیان اینکه جذب افراد بی سواد و آموزش خواندن و نوشتن به افراد شرح وظیفه سازمان نهضت سواد آموزی است گفت: اگر افراد در هر کشوری بتوانند متون رسمی آن کشور را بخوانند و بنویسند باسواد به حساب می آیند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه جلوگیری از بازگشت به بی سوادی، ترویج فرهنگ مطالعه و آموزش سواد رسانه ای به افراد از وظایف سازمان نهضت سواد آموزی است، عنوان کرد: نهضت سواد آموزی از طریق ایجاد حلقه های کتابخوانی و طرح «خواندن و خانواده» به ترویج مطالعه پرداخته است.

وی با بیان اینکه در حلقه های کتابخوانی بیش از پنج هزار و 800 نفر تحت پوشش این حلقه ها هستند که کتاب در اختیار آن ها قرار می گیرد، یادآور شد: با استفاده از پشتیان هایی این افراد به خواندن کتاب در حلقه ها می پردازند و در طرح خواندن با خانواده کتاب در اختیار افراد قرا می گیرد تا آنها در محیط خانواده کتاب ها را مطالعه کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: آموزش سواد رسانه نیز در دست کار است زیرا اگر تکنولوژی با فرهنگ سازی همراه نشود، پیامد دارد باید شیوه استفاده از تکنولوزی به افراد آموزش داده شود، شعار امسال«آموزش برای بهتر زیستن» است که برنامه ها باید در قالب آن شکل می گیرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یکی از برنامه های این نهضت طرح «پرسش مهر» ویژه سوادآموزان دوره انتقال سال 97 است که خلاصه آن مبنی بر این است که افراد نوسواد چه چیزی یاد گرفته اند، گفت: تعریف سواد در دوره حاضر فرق کرده و دامنه آن از خواندن و نوشتن به مقوله های دیگر مانند سواد رسانه، عاطفی، ارتباطی، اقتصادی و غیره گسترش یافته که آموزش خواندن و نوشتن نخستین گام در راه سواد آموزی خواهد بود.

وی خبر داد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و با همین موضوع نهضت سوادآموزی محتواهای آموزشی را در قالب چندین کتب طراحی کرده است.

 

کد خبر 18834

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید