جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. ورزشی
چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار شیراز از ایجاد ایستگاه های کرایه دوچرخه در شیراز خبر داد و گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شده است که این ایستگاه ها دوچرخه را به مدت سه ماه به شکل رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند.

به گزارش پیام خبر، حیدر اسکندرپور دربرنامه «سه شنبه های بدون خودرو» و پاسداشت روز ملی هوای پاک گفت: پیام رکابزنی با فرهنگیان به عنوان راهبران فکری جامعه این است که فرهنگیان با آموزش، پرورش و فرهنگ سازی می توانند به مجموعه مدیریت شهری برای تحقق شعار شهر انسان محور و شاخصه های آن همچون استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و غیره یاری رسانند.

شهردار شیراز با اشاره به بهره برداری از هشت کیلومتر خط ویژه دوچرخه سواری در شیراز عنوان کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی 22 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری به بهره برداری می رسد. همچنین تلاش داریم طی فازهای بعدی، مسیر ویژه دوچرخه را در نقاط مختلف سطح شهر گسترش دهیم تا شاهد استفاده شهروندان از دوچرخه نه تنها به عنوان یک وسیله ورزشی بلکه به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک و بخشی از سیستم حمل و نقل شهری باشیم.

شهردار شیراز از همه شهروندان برای رکابزنی و ورزش همگانی در خطوط ویژه دوچرخه سواری دعوت کرد و افزود: با گسترش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و تکمیل این مسیرها برای رفت و آمد از منزل تا محل کار از دوچرخه استفاده می کنم.

وی از ایجاد ایستگاه های کرایه دوچرخه در سطح شهر خبر داد و گفت: در راستای فراهم کردن زمینه استفاده همه شهروندان از دوچرخه این ایستگاه ها فعال می شوند، همچنین با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز مقرر شده است که این ایستگاه ها دوچرخه را به مدت سه ماه به شکل رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند.

اسکندرپور با اشاره به نقش مهم نهادهای متولی در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از دوچرخه در سطح شهر خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه های متولی زمینه های لازم برای تبدیل دوچرخه سواری به یکی از شاخصه های شهر شیراز را فراهم کنند.

شهردار شیراز یادآور شد: طبق آمار در سال 1342 سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری 35 درصد بوده است که این میزان هم اکنون به یک دهم درصد کاهش یافته بنابراین ضروری است با برنامه ریزی و گسترش خطوط ویژه دوچرخه سواری، سهم دوچرخه از سفرهای دورن شهری را افزایش دهیم.

 

کد خبر 18843

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید