جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۴:۰۴
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عضو شورای شهر شیراز خطاب به برخی مسئولان استان گفت: به جای ادامه روند فضاحت‌بار دولت‌های گذشته و ناامید کردن مردم کمک کنید تا مشکلات زیرساختی جامعه حل شود، به جای طرح موضوعات در فضای مجازی و تخریب زحمات شورا و یا لابی‌گری با افراد و اجتهاد (بدون علم) و رد مصوبات شورا، بیایید خدا را در نظر گرفته و به فکر رفع مشکلات مردم باشید.

به گزارش پیام خبر،غلامعلی ترابی امروز در صحن علنی شورا در نطق پیش از دستور خود وظیفه مدیران استان و شیراز را عمل به قوانین کشور دانست و گفت: قانون اساسی و قوانین جاری شما را ملزم به پاسخگویی در برابر شوراها دانسته است.  آقایان مسئول مطمئن باشید از شما دلسوزتر به مردم و شهر و پاسخگو بودن به مردم اعضای شورا هستند، چرا خود را دایه مهربانتر از مادر می دانید؟! اگر شورا تصمیمی می‌گیرد ناشی از خرد جمعی و جلسات متعدد کارشناسی است.

وی در ادامه خطاب به فرماندار شهرستان شیراز گفت: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، شهری با سابقه تاریخی، شهری ممتاز در منظر مردم از نظر آب و هوا و محیط زیست شهری و منحصربه‌فرد و دارای جاذبه های گردشگری بی‌شمار است، چنانچه مقام معظم رهبری فرموده‌اند: " اگر شیراز و استان فارس در حوزه گردشگری از ظرفیت خود استفاده نماید مردم را از نظر اشتغال بی‌نیاز می‌کند."

ترابی افزود: جناب آقای فرماندار، شما به عنوان نماینده دولت در یک شهرِ خاص و نگین شهرهای ایران مدیر هستید، قدر این نعمت الهی را بدانید.

وی ادامه داد: امروز به دلیل عدم مدیریت صحیح در گذشته، مردم توقعات به حقی از مسئولین دارند؛ لذا بر همین اساس مردم به دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد و تبعیض و ایجاد اشتغال و رفع سایر نگرانی‌های آنها رای داده اند.

او افزود: نمایندگان و مدیران استانی و شهرستانی دولت موظف اند پیگیر مطالبات به‌حق مردم باشد.

دست‌های پنهان مانند زالو خون اقتصاد مردم را می‌مکند 

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: دست‌های پنهان و مافیا و سلطان‌های اقتصادی به عنوان زالو خون اقتصاد مردم را می‌مکند و خواست عمومی مردم برخورد با مظاهر این موضوع می باشد.

وی در ادامه اصلاح ساختارهای مدیریتی و ارتباطی در جامعه و تفکیک بین سرمایه‌گذاران و مفسدان اقتصادی را از جمله خواسته های مردم دانست و عنوان کرد: توسعه متوازن شهر شیراز و رفع محرومیت در پیکره شهر و ایجاد ظرفیت یکسان جهت حضور همه مردم در عرصه پیشرفت شهر جزء وظایف دولت و مدیران است.

وی افزود: شورا به عنوان مرجع بیان خواست عمومی مردم و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم در شهرها و روستاها جهت پیگیری مطالبات ایشان، ظرفیتی دارند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی دیده شده است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که در صورت مدیریت شوراها در شهرها مشکلات جاری مردم برطرف خواهد شد.

ترابی با اشاره به تعدادی از اصول قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس گفت: دولتمردان باید خود را تابع قانون اساسی و قوانین جاری کشور بدانند. نمی شود در کشور، مدیر اجرایی قانون بود ولی اعتقادی به قانون نداشت و یا عملی انجام داد که مغایر روح و متن قانون باشد.

وی ادامه داد: نهاد شورا دارای جایگاه رفیع در اسلام و قانون اساسی است، کم ارزش قرار دادن این جایگاه رفیع ظلم مضاعف به مردم، خدشه در روح امید به جامعه و خیانت به کشور است.

حق مردم و شورا توسط مسئولان استان ضایع می‌شود 

ترابی در ادامه اظهار کرد: این روزها شاهد این هستیم که حق مردم و شورا به راحتی توسط مسئولین استانی و شهرستانی تضییع می‌گردد؛ انگار نه انگار که همان قانونی که آنها را مجری قانون قرار داده، شورا را مسئول پیگیری مطالبات مردم نموده است.

آقایان اگر شما منتسب دولت و سفارشات هستید اعضای شورا نمایندگان مستقیم و منتخب مردم هستند

وی ادامه داد: آقایان مدیران استان و شیراز اگر وظیفه شما عمل به قوانین کشور است، قانون اساسی و قوانین جاری شما را ملزم به پاسخگویی در برابر شوراها دانسته است.  آقایان مسئول مطمئن باشید از شما دلسوزتر به مردم و شهر و پاسخگو بودن به مردم اعضای شورا هستند، چرا خود را دایه مهربانتر از مادر می دانید؟! اگر شورا تصمیمی می‌گیرد ناشی از خرد جمعی و جلسات متعدد کارشناسی است.

عضو شورای شهر شیراز خطاب به برخی مسئولان استان گفت: به جای ادامه روند فضاحت‌بار دولت‌های گذشته و ناامید کردن مردم کمک کنید تا مشکلات زیرساختی جامعه حل شود، به جای طرح موضوعات در فضای مجازی و تخریب زحمات شورا و یا لابی‌گری با افراد و اجتهاد (بدون علم) و رد مصوبات شورا، بیایید خدا را در نظر گرفته و به فکر رفع مشکلات مردم باشید.

مدیر متخلف باید محاکمه شود 

او با اشاره به تخلفات گسترده در حریم شیراز گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین به اندازه مساحت کل شهر شیراز غیرقانونی تفکیک شده؛ امروز به جای پاسخگویی و محاکمه عوامل متخلف می خواهید بار مالی آن را به شهر تحمیل نمایید، آقایان دولتی مگر شهرداری‌ها با پول دولت و نفت اداره می‌شود که اینچنین سخاوتمندانه از سرمایه مردم می‌بخشید؟!

امروز روز پاسخگویی است؛ اگر مدیری تخلف کرده باید پاسخگوی اقدامات خود و یا محاکمه گردد. بانیان وضع موجود نباید مدیر بمانند.

وی اشاره کرد: این موضوع هم بیان ریاست محترم جمهور و هم خواست عمومی ملت است. مردم چگونه بگویند تا مسئولین متوجه شوند که باید مدیریت کشور در چهله دوم انقلاب با نگاه جدید صورت پذیرد.

من از رد و تایید مصوبه شورا توسط فرمانداری در عجبم/ به رای خودتان احترام بگذارید، احترام به نمایندگان پیشکش! 

او در ادامه با اشاره به رد برخی مصوبات شورا در فرمانداری گفت: من در تعجب هستم؛ فرمانداری شیراز امروز مصوبه شورا را تایید می کند و اعلام می نماید که مغایرتی با قانون ندارد؛ مدتی بعد همان مصوبه  را به دلیل مغایرت قانونی رد می‌کند. حداقل به امضای خودتان احترام بگذارید، احترام به نمایندگان مردم پیشکش!

ترابی ادامه داد: اینجانب به واسطه وظیفه نمایندگی و قسمی که جهت انجام وظیفه قانونی خود خورده‌ام و از باب امر به معروف و نهی از منکر، شما عزیزان را نصیحت می‌نمایم که حرمت مردم را داشته باشید. به فکر رفع مشکلات آنها باشید، دوره مدیریتی شما عالیجنابان نیز مثل گذشتگان تمام می‌شود، اگر بخواهید راه پیشینیان را ادامه دهید سرانجامی نخواهید داشت و عاقبت دنیا و آخرت خود را تباه می نمایید و مردم را نسبت به اسلام و انقلاب بدبین نموده که این در پیشگاه خداوند متعال ظلمی عظیم است.

وی توضیح داد: امروز مردم شیراز به افرادی اعتماد کرده‌اند که در شورا مطالباتشان را پیگیری و از ظرفیت قانونی خود استفاده نموده و مسائل را حل نمایند عجیب است که در مواردی فرمانداری شیراز مصوبات دولت را هم قبول ندارد و عمل نمی‌نماید.

رد مصوبات، تبدیل شورا به مجموعه‌ای بی‌تاثیر برای مردم است 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مسئولین را توصیه می نمایند که مقهور نظرات کارشناسان پیرامون نشوند و خود آنها نیز موضوعات را  بررسی نماید. اگر احساس می کنید شورا مصوبه ای دارد که مبهم است یا ایرادی دارد دعوت نمایید تا بیاییم و برایتان توضیح دهیم نه اینکه از قدرت قاهره خود استفاده نموده و زحمات چند ماهه کارشناسان و نمایندگان مردم در شورا را به امضایی ابطال نمایید. عمر شورا ۴ سال است، کافیست بدون ملاحظه، با رد مصوبات، شورا را به مجموعه ای بدون تاثیر در اصلاح امور مردم تبدیل نمایید.

وی تاکید کرد: در انتها به عرضتان می رسانم که اگر شوراها را قبول ندارید یا اعضای آن را غیر کارشناس می دانید و یا انتخاب مردم را به صلاح خود نمی دانید، یا اینکه خود را صاحب تشخیص بهتر از نمایندگان مردم می دانید قدرت دست شماست، شورا را منحل نمایید تا هم اعضای شورا به زندگی خود برسند و هم مردم تکلیف خود را بدانند که شما چند مرده حلاج هستید و آیا قدرت مدیریت رفع مشکلات مردم را دارید؟ این گوی و این میدان!

 

کد خبر 188648

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید