جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. فرهنگ و ادب
دوشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۱۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در قالب گروه‌های رصد در سطح هفت شهرستان‌ مختلف استان مرکزی در برنامه رصد هلال ماه شوال مشارکت دارند.

به گزارش پیام خبر از اراک، حجت‌الاسلام هادی میرزایی گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در قالب گروه‌های رصد با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات نجوم و تلکسکوپ‌های دقیق در سطح هفت شهرستان‌ مختلف استان در برنامه رصد هلال ماه شوال مشارکت دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه هشت گروه استهلال رصد ماه شوال در استان مرکزی را برعهده دارند افزود:  ۲ گروه در منطقه سربند مقابل پیست اسکی، یک گروه در گردنه خرازان تفرش، یک گروه در کیلومتر هشت جاده سد الغدیر ساوه، یک گروه در خمین، یک گروه در محلات و یک گروه به جاده و فس کمیجان فعالیت خود را از عصر امروز (یکشنبه) همزمان با بیست و نهم ماه مبارک رمضان آغاز می‌کنند. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: استهلال ماه شوال در غروب یکشنبه کمی دشوار است و اگر شرایط جوی مناسب باشد امکان رویت با تجهیزات در استان وجود دارد اما اگر شرایط نامناسب باشد امکان رویت سخت و یا غیرممکن است. حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: نتیجه حاصل شده از رویت همه تیم‌های استهلال استان جمع‌بندی و به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می شود. استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.  

 

کد خبر 188667

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید